Ga naar inhoud

[7025] ondertiteling (drtic), wat doet deze plugin nou eigenlijk ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

ik lees op het forum wel eens verhalen over ondertiteling (drtic) nu vond/vind ik dat interessant en ben gaan zoeken naar wat Drtic eigenlijk is. Nou kom ik er nog steeds niet echt achter wat Drtic doet en is mijn vraag of iemand in leken taal kan uitleggen wat het is. Ikzelf heb het idee dat als je bv naar een film op Premier kijkt je dan op een knopje drukt en Drtic "ergens" van een internet database de bijbehorende Nederlandse ondertiteling download en deze onder de film "plakt" , klopt dit? Mocht dit zo zijn dan mijn volgende vraag , werkt drtic ook op een 7025 en zoniet is er een alternatief?

alvast bedankt

Geplaatst:

DrTic is een ondertiteling programma die gebruikt maakt van kant en klare ondertitels.

Het programma zelf staat niet ivm internet.

Je kunt wel een script gebruiken van Shoenix, dat loopt via Flexmenu, die ze dan download van het internet (ondertitels.nl)

In pli kun je Ppanel gebruiken die ongeveer hetzelfde doet, maar deze is niet meer up-to-date.

Ook bestaat er een ftp programma Dreamsub dan kun je ze handmatig uploaden naar je dreambox, je moet dan wel de ondertitels zelf downloaden van het internet.

DrTic werkt nog niet op en DM7025.

Echt een alternatief is er niet.

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Gast satpiet 200
Geplaatst:

ja klopt maar niet voor jou 7025, helaas dat is een van de rede waarom ik nog geen 7025 koop

Gast satpiet 200
Geplaatst:

ik ook anders ,mogen ze de 7025 en de 8000 houden

Gast satpiet 200
Geplaatst:

waarom?? en zeker geen 500!! waarom zou je dat doen toch minmaal een 7020 met een beetje geld toe

Geplaatst:
Origineel bericht van: bander
Hallo allemaal,

ik lees op het forum wel eens verhalen over ondertiteling (drtic) nu vond/vind ik dat interessant en ben gaan zoeken naar wat Drtic eigenlijk is. Nou kom ik er nog steeds niet echt achter wat Drtic doet en is mijn vraag of iemand in leken taal kan uitleggen wat het is. Ikzelf heb het idee dat als je bv naar een film op Premier kijkt je dan op een knopje drukt en Drtic "ergens" van een internet database de bijbehorende Nederlandse ondertiteling download en deze onder de film "plakt" , klopt dit? Mocht dit zo zijn dan mijn volgende vraag , werkt drtic ook op een 7025 en zoniet is er een alternatief?

alvast bedankt

Maar waarom wordt je lid van premier,als je de taal niet kent?
Geplaatst:

nou vind ik dit een rare opmerking , mijn engels is goed tot zeer goed ALLEEN ben ik niet de enige die naar deze kanaal kijk.

Het gaat om het idee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen