Fabian Geplaatst: 12 februari 2008 Geplaatst: 12 februari 2008 Ik heb op het kanaal "Animal Planet" het probleem dat het geluid om de 2 sec. eventjes weg valt. Mijn 7025+ heeft de volgende configuratie: - 1 sat tuner en 1 kabel tuner (provider Caiway) - de laatste Ronaldd image Op de sat tuner heb ik het probleem niet met Animal Planet, maar op de kabel tuner wel. Alle overige kanalen geven, zover ik weet, geen geluidsproblemen. Op de kabel is Animal Planet een vrije zender, dus niet gecodeerd. Ik heb al opnieuw naar alle zenders laten zoeken, maar dit maakte geen verschil. Weet iemand waardoor dit probleem eventueel veroorzaakt zou kunnen worden?
dolphs Geplaatst: 13 februari 2008 Geplaatst: 13 februari 2008 kun je naar 1west, focussat horizontale transponder? Zo ja test die eens en als het goed is heb je daar hetzelfde probleem met dat tikgeluid. Ik ben er ook moedeloos van geworden en het wordt maar niet opgelost .. dream multimedia forum staat vol met soortgelijke klachten ... Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Fabian Geplaatst: 15 februari 2008 Auteur Geplaatst: 15 februari 2008 @dolphs, Ik heb bij mij een mogelijke oplossing gevonden. Ik heb bij audio instellingen "PCM audio vertraging" op 5 ms ingesteld. Ik weet nog niet wat dit voor consequenties heeft op de andere zenders, maar op "Animal Planet" is het geluid nu goed: dus geen hik meer. Misschien kan jij dit ook bij jouw "probleem zenders" proberen.
smetje limb.BE Geplaatst: 15 februari 2008 Geplaatst: 15 februari 2008 en kan je de pcm ook op automaat zetten dan is dat michiens ook opgelost Dreambox 900UHD 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 Dreambox 800 Dreambox 8000 Dreambox 800se Dreambox 500HD Sab unix triple Xsarius Galaxy 4K gigablue trio Gigablue HD Quad Plus Zgemma H7 Cabel en Sat Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED Samsung UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v
dolphs Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Kan deze optie niet vinden in gemini 3.3 onder system - AV Settings, ook niet ergens anders wellicht dus overheengekeken? Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Fabian Geplaatst: 16 februari 2008 Auteur Geplaatst: 16 februari 2008 Ik draai met de laatste Ronaldd image en daar kun je de instellingen vinden bij: instellingen - systeem - audio/video - pcm audio vertragingen Het zou inderdaad beter zijn als de DB het automatisch zou doen. Als ik namelijk een vertaging instel dat goed werkt voor één kanaal,dan werkt het niet 100% voor een ander kanaal. Het beste resultaat heb ik nog met een instelling van 6 ms.
nvl Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: dolphs Kan deze optie niet vinden in gemini 3.3 onder system - AV Settings, ook niet ergens anders wellicht dus overheengekeken? In PLi kan ik deze optie ook niet vinden onder av settings. Weet iemand of deze optie ook in pli zit? DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli. Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb. Selfsat + Rotor
Gast pieterg Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: nvl Origineel bericht van: dolphs Kan deze optie niet vinden in gemini 3.3 onder system - AV Settings, ook niet ergens anders wellicht dus overheengekeken? In PLi kan ik deze optie ook niet vinden onder av settings. Weet iemand of deze optie ook in pli zit? Bij PLi moet je de lipsync plugin downloaden, dan kan je het onder de blauwe knop instellen.
nvl Geplaatst: 16 februari 2008 Geplaatst: 16 februari 2008 Origineel bericht van: pieterg Origineel bericht van: nvl Origineel bericht van: dolphs Kan deze optie niet vinden in gemini 3.3 onder system - AV Settings, ook niet ergens anders wellicht dus overheengekeken? In PLi kan ik deze optie ook niet vinden onder av settings. Weet iemand of deze optie ook in pli zit? Bij PLi moet je de lipsync plugin downloaden, dan kan je het onder de blauwe knop instellen. Pieter bedankt! ik heb m gevonden. hier kan je waardes instellen van 50, 100 hoe kan ik die 6 ms instellen? gr. nvl DM7000 Pli Jade2, DM7025 Openpli, DM7025+ Openpli 25-5, DM800 Gemini 5, Vu+ Duo Openpli. Visiosat G4: 13, 19.2, 23.5, 28.2 - 3 Twin en 1 Quad lnb. Selfsat + Rotor
Fabian Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 Ik ben weer wat verder met m'n geluidsproblemen. Als ik de PCM vertraging op 5 ms zet, is het geluid op Animal Planet OK. Echter geeft dit weer problemen op andere kanalen. Het betreft dus steeds kanalen op de kabel-tuner, niet de sat-tuner! Als ik i.p.v. de Ronaldd image de Pli image installeer, blijft het probleem bestaan. Als ik op dezelfde lokatie een DB600 installeer met een kabel-tuner en de laatste Pli image is alles OK. Ik kom dus tot de conclusie dat de geluidsproblemen op de 7025+ waarschijnlijk veroorzaakt worden door de Enigma software. Ik ga als laatste nog eens proberen om een heel oude Enigma versie te installeren, bijv. van een jaar geleden.
Fabian Geplaatst: 8 maart 2008 Auteur Geplaatst: 8 maart 2008 Een collega van mij heeft ook een 7025 met 2 kabel-tuners erin en heeft exact hetzelfde probleem op Animal Planet. Hij draait momenteel met een Gemini image van geloof ik versie 2.3. Dus best wel oud. Hij denkt dat het veroorzaakt wordt door de stand-in reclame blokken op de kabel. Hij heeft op NGC hetzefde probleem en beide kanalen worden veel gebruikt om lokale reclames te laten zien. Zelf heb ik nog wat opmerkelijks ontdekt: als ik de stream van Animal Planet middels DCC op de VLC stream player afspeel, gaat alles goed. Dus geen geluidsproblemen. Weet iemand waarom het dan wel goed gaat?
Ron Geplaatst: 8 maart 2008 Geplaatst: 8 maart 2008 Hebben jullie deze bug al gemeldt op het support forum van de fabrikant? Dat is wel aan te raden anders zal het nooit opgelost worden. Ron
dolphs Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Ja is gemeld in rapport en na afsturen naar Lünen (via dealer)niets mee gedaan, het is iets met de xileon drivers als ik het goed heb onthouden van diverse fora. Het DMM forum regent met soortgelijke klachten, dat zit 'm in 1. Hickups in sound, zoals hier al aangehaald: check horizontale transponder van focussat dan hoor je ze zeker. 2. knallend 5.1 systeem, dus af en toe een "tak" in de speakers, op meest vreemde momenten 3. AC3 geluid wat (soms) niet doorkomt, ik heb het zelf bijvoorbeeld op DigiFilm1. Gelukkig is mijn DM7025-voeding wel vervangen dus heb ik nagenoeg geen probleem meer dat het beeld op Cable af en toe wegvalt (en na 2secs weer terug is), op de Sat gebeurde het (nog)niet maar OK we hopen op een nieuwe firmware release van Dream voor de 7025 waarin de drie problemen worden aangepakt. Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
JBnl Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 op het duitse org dream forum hebben ze een nieuwe driver van 3-3-08, heb je die al eens geprobeerd ? groeten,JBnl
dolphs Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 tja dan moet er eerst een image uit gaan komen welke op die drivers is gebasseerd, bij voorkeur gemini maar bedankt voor de tip ik ga eens verder zoeken want ik zie voor alsnog alleen Release 2.3 en datum van 25.10.2007 oh ja en de laatste gemini 3.3 is van 04.02.2008 Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen