Ga naar inhoud

[7020S] hoe dreambox configuratie met router ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dag allemaal,

ik heb mij onlangs een db7020 aangeschaft ,ik heb er de gimini 2.05 eropgezet,werkt perfekt,mijn vraag is,kan iemand mij vertellen hoe ik de db kan configureren met mijn router(model speedtouch van tele2 in brussel)zijn er bepaalde aanpassingen

die ik eventueel kan uitvoeren,of worden die automatisch verkregen doorverzonden door de router;

dank u

Geplaatst:

Normaal hoef je niets te doen.

Afhankelijk van de cam versie (zeg maar je kaart lezer) moet je al dan niet een poort open gooien.

Cccam, een aanrader qua softcam, hoef je niets voor te doen.

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

in principe gaat het automatisch DHCP.

als dit niet werkt moet je de zaak statisch invullen (communicatie-instellingen), daarover is al heeeeel veel geschreven op sat4all

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

waneer ik met mijn db bij mijn vriend ga die dezelfde db heeft,en we hebben dezelfde soft eropstaan,dan krijg ik veel gekodeerde zenders open(via het net)en als ik hem bij mij terug aansluit dan blijven die op zwart,weet iemand raad,hij draait op cccam 2.07 ,ik gebruik tele2 EN mijn vriend belgacom (internet providers)

Geplaatst:

Vermoedelijk heeft je vriend, via zijn IP, een share adresje. :D

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

wij hebben dezelfde ....adresje, op de db,eerste week heeft het

feilloos gewerkt,na problemen gehad te hebben met tele2 intenetprovider(regelmatig wegvallen van tel en internet)blijven ze gewoon op zwart,en als ik mijn db bij mijn vriend via zijn router aansluit,dan hebben we na 2min beeld,nu weet ik gewoon niet of ik bij bepaalde poorten moet openen of een iets anders moet doen. via het program dcc zie ik op mijn laptop dat netwerk,tussen router,pc,en dx volledig ok is.

Geplaatst:

Zijn vragen die hier niet gesteld mogen worden, dus helaas.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

OK. het is een hobby en we blijven testen en alllerlei oplossingen te vinden voor zo'n problemen;en als we zo'n vragen niet mogen stellen,ja, dan zoek ik op een ander manier.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.