Gast Peter Selie Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Ik heb hetzelfde probleem met een 7000S. Bij opstarten of bij terugschakelen van Hotbird naar een Ned. zender op Astra 19.2 krijg ik "service could not be found". Snr is dan rond de 45 met een hoge BER. Na wat heen en weer zappen lockt ie daarna wel op het Nederlands pakket.(dan SNR opeens 83 en BER 0) Voor zover ik weet is het een probleem met de nieuwste Gemini images 4.1, 4.2 en 4.3. Meerdere dreambox bezitters hebben er last van. Kijk maar op het IHAD forum.
Greatone Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Dat verhaal over het geheugen lijkt mij een broodje aap. Ik zeg niet dat jij een broodje aap verteld, maar waarschijnlijk wel de persoon die jouw dreambox "gerepareerd" heeft. Ik ben er geen expert in. Ik heb de Dreambox naar een erkend dealer gebracht, en mij werd gezegd dat de geheugen vervangen was, en dit stond ook op de factuur. Totale kosten waren 29 euries * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Gast n00b Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Origineel bericht van: Peter Selie Ik heb hetzelfde probleem met een 7000S. Bij opstarten of bij terugschakelen van Hotbird naar een Ned. zender op Astra 19.2 krijg ik "service could not be found". Snr is dan rond de 45 met een hoge BER. Na wat heen en weer zappen lockt ie daarna wel op het Nederlands pakket.(dan SNR opeens 83 en BER 0) Voor zover ik weet is het een probleem met de nieuwste Gemini images 4.1, 4.2 en 4.3. Meerdere dreambox bezitters hebben er last van. Kijk maar op het IHAD forum. Dat heb ik inderdaad precies! maar het ligt niet aan de image dat weet ik zeker heb namelijk 3 verschillende geprobeerd waaronder de orginele van dm zelf. en bij allemaal hield ik hetzelfde probleem. Waar kan je zo een voeding kopen voor de dm500?
Gast Peter Selie Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, maar gisteren heb ik even een oude gemini 3.6 op de Dreambox gezet en het 'schakelprobleem' was weg. Het probleem treedt overigens alleen op bij multifeed opstellingen, dus het aantal potentiele probleemhebbers zou veel groter kunnen zijn. Hier meer: ##########
Gast Peter Selie Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Noumoe, blijkbaar acht de moderator het sat4all publiek niet in staat zich bij Ihad te registreren? Beetje dom, zou Maxima zeggen.
Ron Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Je kunt de informatie die je DAAR gelezen hebt, ook gewoon HIER plaastsen. Er is niets irritanters dan een forum vol links waarvoor je eerst elders MOET registreren om er iets van te kunnen maken. Lees ook onze huisregels nog even voordat je nog meer bezwaren uit. Ron
Gast n00b Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 waar kan je zo een voeding krijgen die wel goed zou moeten werken?
Alfi Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Origineel bericht van: n00b waar kan je zo een voeding krijgen die wel goed zou moeten werken? Google is your friend ;-) Alfi PS: Ik weet niet waar je woont, maar als je hier in de buurt woont (Gooi) dan wil ik het wel even voor je testen met je DB of een andere voeding het probleem wel oplost. Beetje zonde om een nieuwe voeding te kopen om er daarna achter te komen dat het alsnog niet werkt... DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast n00b Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Origineel bericht van: Alfi Origineel bericht van: n00b waar kan je zo een voeding krijgen die wel goed zou moeten werken? Google is your friend ;-) Alfi PS: Ik weet niet waar je woont, maar als je hier in de buurt woont (Gooi) dan wil ik het wel even voor je testen met je DB of een andere voeding het probleem wel oplost. Beetje zonde om een nieuwe voeding te kopen om er daarna achter te komen dat het alsnog niet werkt... ik weet niet echt naar welke ik moet zoeken moet ik gewoon een orginele kopen of een speciale?? want als ik een orginele koop heb ik toch gewoon precies dezelfde als die ik nou heb?
Alfi Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Je kunt in principe elke 12 Volt voeding kopen, mits die minimaal 2 Ampere kan leveren. Hoeft niet specifiek een DB voeding te zijn. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Ron Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Mwah, het moet anders wel een gestabiliseerde voeding zijn, anders begint de box wel te roken denk ik. Ik zou ook even oppassen met de + en de min:-) Ron
Alfi Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Soms neem je te makkelijk aan dat anderen dat ook wel weten. Toxic heeft gelijk, het moet een voeding zijn die een gestabiliseerde gelijkspanning afgeeft van 12 Volt en die minimaal 2 Ampere kan leveren. Verder inderdaad checken op de huidige voeding wat plus en min is op de connector en dezelfde verbindingen aanhouden op de nieuwe voeding! Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast n00b Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Nou ik had nog een oude voeding hier liggen van een oude laptop die op de dm500 aangesloten en overal heb ik nu signaal ik vind het echt heel raar dat het al die jaren gewoon goed heeft gewerkt met de orginele voeding en nu opeens niet meer maarja probleem is opgelost alleen het netwerk is nu nog langzaam:) 1 probleem minder in ieder geval
Alfi Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Je voeding is na al die jaren gewoon overleden. Kan gebeuren. Wat het netwerk betreft, daar is een mod voor. Heb ik ook toegepast op mijn toenmalige 500S. Moet wel wat soldeerwerk gedaan worden maar dan heb je ook wat. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen