Ga naar inhoud

[all] humaxdreamsettings lijsten, worden deze nog bijgehouden ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Stappen hoe ik mijn settingslijst maak(te).

- Download KingofSat data van een satelliet met Clarke Tech Editor Studio. Deze editor kan ook exporteren in Dreambox formaat. http://www.digital-sat.it/mod_downloads.php?id=17

- Vergelijk deze gegevens met de oude gegevens van de vorige update met Dreamset (nieuw / weg / andere naam)

http://mmedit9800.tripod.com/

- De gegevens uit dreamset zet ik om in .dvb formaat welke ik kan importeren in mijn Humax editor. Voordeel van de Humax editor is dat je de kanalen kan voorzien van een categorie en favoriet zodat wanneer deze wordt omgezet naar Dreambox formaat automatisch bouqueten worden gemaakt voor Film / sport enz.

http://www.nostromolabs.com/act/hss

- Deze stappen kosten wel veel tijd en wellicht kan het makkelijker.

• Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Dankjewel hiervoor. Ik heb (voor zover ik weet) alle tools gedownload, aannemende dat met de Humax editor de HNFSmart editor bedoeld wordt. Ga er binnenkort mee stoeien.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:

Citaat:
- Download KingofSat data van een satelliet met Clarke Tech Editor Studio. Deze editor kan ook exporteren in Dreambox formaat. http://www.digital-sat.it/mod_downloads.php?id=17

@Pet123; Zit ik fout met de gedachte, dat je met dreamset ook al de KingofSat data rechtstreeks kan downloaden via "New => Internet Settings => KingofSat"

Je zou dan de Clarke Tech Editor Studio stap niet nodig hebben.

Tenminste zo bewerk ik mijn lijsten.......

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Met de Clarke Tech Editor Studio kun je de data en epg kanalen eruit filteren. Als je kijkt in de KingOfSat lijsten dan zie kanalen in hoofdletters geschreven en die heb je niet nodig omdat het epg achtergronden of data kanalen zijn.

Dreamset download alles en je kunt die kanalen er niet uit filteren.

Geplaatst:

Net nog eens een Astra19,2-lijstje gedowned van kingofsat om me te vergewissen.

De kanalen, worden netjes met beginhoofdletter weergegeven.

Van de Astra19,2 zijn totaal (iig geen zichtbare) geen datakanalen te aanschouwen.

Overigens voor de duidelijkheid, ik gebruik de dreamset 2.15

Als ik deze lijst opsla als bijv Astra192 en daarna mijn eigen lijst van astra192-hotbird-sirius-thor laadt, kan ik precies zien welke zenders nieuw erbij gekomen zijn via de compare optie.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hallo dreamsatters.

Gezien PET123 geen er geen zin meer in heeft wil ik eens polsen of er leden de laatste lijst van PET123 hebben bijgewerkt en of zij hun bijgewerkte lijst hier als bijlage willen plaatsen ?

Marc

DM800PVR - met OpenPLI.

Vu+Duo2 - met OpenPLI

Geplaatst:

Net even een nieuwe KingOfSat lijst gemaakt voor mijn sats (16 LNB's) via Dreamset. Dit ging echt super makkelijk

lekker de genrenamen van KinOfSat als bouqetnamen gebruikt en er alleen via OpenBDedit er een Canaal digitaal bouqetje bijgemaakt in NL zender volgorde

Ben nu weer helemaal up to date binnen 10 min

Als ik dit eerder had geweten.........

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:

Kun je voor ons ook even de stappen beschrijven hoe je dat gedaan hebt.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

wat dacht je van een paar postings hierboven

Origineel bericht van: pet123
Stappen hoe ik mijn settingslijst maak(te).

- Vergelijk deze gegevens met de oude gegevens van de vorige update met Dreamset (nieuw / weg / andere naam)

http://mmedit9800.tripod.com/

- De gegevens uit dreamset zet ik om in .dvb formaat welke ik kan importeren in mijn Humax editor. Voordeel van de Humax editor is dat je de kanalen kan voorzien van een categorie en favoriet zodat wanneer deze wordt omgezet naar Dreambox formaat automatisch bouqueten worden gemaakt voor Film / sport enz.

http://www.nostromolabs.com/act/hss

- Deze stappen kosten wel veel tijd en wellicht kan het makkelijker.

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Dummies guide:

Installeer dreamset

- Start Dreamset

- kies "new"> "internet settings"

- selecteer de sats die je wilt downloaden

- kies save en sla de lijst op

installeer OpenDBedit:

- open de lijst

- maak rechts een nieuw bouquet voor je NL lijst

- verstuur naar DB

Klaar!

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Geplaatst:

Had het in de tussen tijd al gevonden.

Echter zijn de lijsten die je kan ophalen nog niet helemaal bugvrij.

kingofsat haalt niet alle zenders op o.a. het eerste Tele2 kanaal.

SatCodX liet namen weg o.a. één van TVV.

Maar dat heb ik kunnen oplossen na een beetje puzzelen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Geplaatst:

Google maar op dreamsettings, eerste resultaat. De eerste lijsten zijn er maar ik ben er nog niet helemaal tevreden over. Ga volgende week betere lijsten maken.

De lijsten zullen een vervolg zijn op de Pet123 lijsten.

Alfi

Geplaatst:
Origineel bericht van: arie kanarie
Als ik deze lijst opsla als bijv Astra192 en daarna mijn eigen lijst van astra192-hotbird-sirius-thor laadt, kan ik precies zien welke zenders nieuw erbij gekomen zijn via de compare optie.

Ja, das juist. Maar wanneer je uw kanalen die je al hebt in je db een andere naam hebt gegeven, en dan een compare doet heeft ie meerdere nieuwe zenders aan waarschijnlijk. Of kijkt die niet op naam ?

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Geplaatst:
Origineel bericht van: arie kanarie
Net nog eens een Astra19,2-lijstje gedowned van kingofsat om me te vergewissen.
De kanalen, worden netjes met beginhoofdletter weergegeven.
Van de Astra19,2 zijn totaal (iig geen zichtbare) geen datakanalen te aanschouwen.
Overigens voor de duidelijkheid, ik gebruik de dreamset 2.15

Je kan inderdaad makkelijk zien welke er bij zijn gekomen of er zogezegd teveel inzitten, en welke er van naam gewijzigd zijn.

Wat ik niet goed snap is hoe je bvb alle zenders die er nog niet inzitten er kan bijzetten in de juiste groepen.
Moet je deze allemaal een andere naam geven en dan sorteren of hoe waar komen deze terecht ?
Misschien dat pet123 ons hier nog een beetje op weg kan helpen ?

ps: er zijn er zoveel die van naam zijn gewijzigd ? is dat normaal ?

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:

Ik heb de Astra123 + Hotbird lijst gebaseerd op de Pet123 lijst nu klaar. Je kunt deze vinden op dreamsettings.net. Zodra ik een makkelijke manier heb gevonden om uit deze lijst ook de andere lijsten te kunnen genereren zal ik dat doen.

Veel plezier ermee.

Alfi

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.