Gast morris88 Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Origineel bericht van: facteur2 In de tuin komt een klein schoteltje van 1,5m voor de Russische zenders van 40 Oost (eerst maar eens zonder motor, want hij heeft weinig zicht op andere dingen dan 40 oost. Die lollie van 120cm gaat het dak op. Volgens de literatuur heb ik daarbij een verzinkte mastbuis nodig met een wanddikte van minstens 2mm. Een derde schotel is voor Astra 1 en Hotbird 6. Ik kon niks kleiners vinden dan een archsat dj75e. nou, je gebruikt drie schotels geloof ik... maar wat ik me altijd afvraag, is er geen mogelijkheid om al die frequenties all-in-one te kunnen bekijken? ik bedoel kunnen we niet iets kopen waarbij je maar 1 schotel nodig hebt om naar de alle kanten te kunnen bekijken? bestaat er zo iets? zo ja, wat hebben we dan zoal nodig van materiaal enzovoort..?? als er iemand op m'n vraag kan beantwoorden zal ik heel erg dankbaar zijn. alvast met vriendelijke groeten
WPW Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Ja de T55, eventueel 2 stuks dan heb je nagenoeg alles. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast morris88 Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Origineel bericht van: WPW Ja de T55, eventueel 2 stuks dan heb je nagenoeg alles. en kan je me een lijst doorsturen naar welke frequenties ik allemaal kan kijken met zo'n T55 schotel? of een link doorsturen waar de frequenties op staan... alvast met vriendelijke groeten
WPW Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Lees deze eens door gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
mifi Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Origineel bericht van: morris88 Origineel bericht van: WPW Ja de T55, eventueel 2 stuks dan heb je nagenoeg alles. en kan je me een lijst doorsturen naar welke frequenties ik allemaal kan kijken met zo'n T55 schotel? of een link doorsturen waar de frequenties op staan... alvast met vriendelijke groeten Gezien je belangstelling is een T90 waarschijnlijk een beter idee. Groter. Meer ruimte tussen de LNB's. Je vraag naar frequenties.... ummmm... je bedoelt waarshijnlijk naar welke posities te kunt kijken? De T55 en T90 zijn schotels die een flink deel van de hemel tegelijk kunnen "zien", zonder de schotel te hoeven draaien. Daardoor kan je LNB's plaatsen voor diverse satellieten die dan tegelijk te bekijken zijn. Een draaibaar systeem is flexibeler, maar ook langzamer, en je kunt altijd maar naar 1 positie tegelijk kijken. m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Gast facteur2 Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 @Bert Bibber: Een boekje adviseerde een wanddikte van minimaal 2,5mm. Die 60mm is volgens de normen volgens mij ook net ietsje meer dan 60mm. Om helemaal zeker te zijn dat het allemaal goed komt, heb ik nu een buis van 2 meter besteld met een wanddikte van 2,9 mm en een diameter van 48,3 mm. Voor de bevestiging aan de muur twijfel ik nog tussen een chemisch anker en keilbouten. Voorwaarde voor een chemisch anker is dat het boorgat goed schoongemaakt wordt. Of ik dat kan op die hoogte, weet ik niet. Verder vraag ik me af of een baksteen niet te korrelig is om een chemisch anker vast te houden. Mijn gevoel roept dat ik beter keilbouten kan nemen die ik in een niet te ruim gat moet plaatsen. Ik moet in dat geval dus goed recht boren...
_Satman_ Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Hoe groter je diameter, hoe minder materiaal dikte je nodig hebt... Dus een buis van 60 mm (of 2,5 inch) met 2 mm materiaal dikte kan sterker zijn dan een dunnere buis met meer materiaal dikte... Er bestaan daar leuke formules voor... Best ook geen keilbouten in een baksteen gebruiken. Dit is voor in beton. Chemische injectie kan je proberen en indien je steen hol is kan je er een 'zeefplug' instoppen. Toch opletten met de krachen die er op komen bij stormweer ! Bij een schotel van 120 cm (met stormweer) kan er een dynamische belasting op komen van 200 tot 230 kg... If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else... Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger
Gast facteur2 Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Dat is helemaal waar! Ik vond er een stukje over op het internet met moeilijke formules die verder helaas niet toegelicht waren. Het komt erop neer dat een te slanke buis gaat knikken en een dikke buis, als de wand dik genoeg is, pas faalt (te ver buigt) als de vloeigrens bereikt wordt met de kracht op het materiaal. Om dit te kunnen bepalen, moet je weten volgens welke norm het staal gemaakt is en met welke kwaliteit. Want dat verschilt per staalsoort. Helaas vertellen de meeste aanbieders van buizen de lengte, iets minder de doorsnede, veel minder de wanddikte en de norm voor de staalkwaliteit (niet die van de afmetingen) is al helemaal moeilijk te vinden. Zo vind ik het advies om op te letten op de krachten die er op komen bij stormweer, ook heel moeilijk te vertalen in actie. De leveranciers van chemische ankers geven wel aan dat hun product héél sterk is (sterker dan... zelfs), maar specificaties van de kracht die het product kan weerstaan... die kan ik nergens vinden! De chemische injectie is misschien toch beter. Ik zie nu dat ze dit ook adviseren voor bakstenen. Voordeel dat ik hoop te hebben hierbij is dat ik de draadeinden precies op de goede afstand en op de goede plaats kan zetten om de beugels en de mast spanningsvrij precies verticaal te plaatsen.
_Satman_ Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Er bestaan ook beugels die je kan regelen in verticale richting zodat je de buis perfect waterpas kunt plaatsen ook al staan je gaten niet op 1 perfecte lijn... If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else... Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen