Gast AZtv Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Hallo, Ik heb Barry Allan op mijn 7025 plus geinstaleerd, om met meerdere Images te kunnen werken. nu heb ik de help file gelezen, maar ik begrijp niet wat ze nu bedoelen met het instaleren van verschillende Images op flash kaart.Doe je dit nu met een CF reader, of kan dit via DCC ? De Image die ik momenteel gebruik is DS2. Bedankt.
stefmac Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 je steekt je cf in de dream daar na kan je een ander image daarop installeren Was het even aan het zoeken Voor het uitpakken van een nfi image in Barry Allen copieer de image bestanden naar /MB_Images (dit is normaal een link naar /media/hdd/MB_Images aangemaakt tijdens de installatie van de Barry Allen plugin). Dreambox 500s-7025-8000hd
Gast AZtv Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Hallo Stefmac ! Bedankt voor je reactie, Tot zo ver is alles gelukt, maar hoe krijg ik nu de Images op de CF kaart ? Kan dit met DCC, of moet de kaart in een Laptop ? Alvast bedankt !
Bambike Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Wel als je een image met DCC in de map /media/hdd/MB_Images hebt gezet ga je naar het BarryAllen-menu. Daar kies je voor "wizard voor images op /MB_Images" In het menu dat nu tevoorschijn komt kies je voor "Uitpakken NFI Image van /MB_Images" In het volgende menu krijg je een overzicht van alle images die je in de map /media/hdd/MB_Images eerder hebt gezet. Hier kies je dus de image die je wil uitpakken "installeren". Deze word dan op de CF gezet succes BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000
stefmac Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Je moet eerst dream voledig uit je kaart in de dream Daarna dream starten daarna barry instaleren daarna steek je die andere image in die map met een ftp programma (vb dcc) daarna ga je in barry allen en kan je die image uitpakken en hij zal die instaleren op de cf kaart Heb je de handleiding in het nl of wil je die staat er mooie in hoor hier 1) Eerste vereisten Gedurende de installatie is een CF kaart vereist (Opgelet: enkel de CF kaart in de kaartlezer van de Dreambox stoppen of verwijderen als het toestel is uitgeschakeld), of een USB stick dat successvol wordt gedetecteerd (in geval van problemen probeer een USB hub). Als Barry Allen op de USB stick wordt gebruikt, plaats dan een CVS Image van OoZoon in het interne geheugen, omdat voor deze image de USB drivers reeds zijn ingebouwd. Als er geen CF kaart of USB stick is gevonden, wordt de harde schijf gebruikt voor installatie. De images worden dan eveneens vandaar opgestart en de standby van de harde schijf wordt het best uitgeschakeld daar Barry Allen dan niet stabiel meer werkt. 2) Installatie Start eerst op van het interne geheugen en copieer het bestand enigma2-plugin-extensions-barryallen*.ipk naar de /tmp met een ftp programma (TCP/IP moet juist geconfigureerd zijn). Als je image in het interne geheugen "Blue Pannel" ondersteuning heeft, kan je de optie manueel install gebruiken om de ipk file op deze manier te installeren. Is dit niet het geval, probeer dan Barry Allen via een Telnet sessie met de volgende commando's te installeren : cd / ipkg install /tmp/enigma2-plugin-extensions-barryallen*.ipk Daarna herstart enigma2 en de Barry Allen Plugin verschijnt in de Spelletjes / Applicaties menu. In alle images geinstalleerd via Barry Allen hoef je Barry Allen niet opnieuw te installeren. De Barry Allen plugin integreerd zichzelf automatisch tijdens het uitpakken van de image. Je kan Barry Allen verwijderen als je opgestart bent van het interne geheugen op de volgende manier: ipkg remove enigma2-plugin-extensions-barryallen 3) Gebruik De Barry Allen plugin is nu klaar voor gebruik en is onder de Spelletjes / Applicaties menu terug te vinden. Voor het uitpakken van een nfi image in Barry Allen copieer de image bestanden naar /MB_Images (dit is normaal een link naar /media/hdd/MB_Images aangemaakt tijdens de installatie van de Barry Allen plugin). Mochten er problemen opduiken tijdens het uitpakken met de enigma2 plugin probeer het volgende in telnet : cd /media/ba ba.sh extract nameoftheimage Bij de volgende herstart, is dit image beschikbaar in de de bootmanager. Na het kiezen van dit image, kan je alles opnieuw configureren zoals je gewoon bent. De Bootmanager zal eveneens onthouden waarvan opgestart waardoor problemen met opnemen (timer) tot het verleden behoren. Slaapstand is op deze manier geen probleem. ==================================================== Veel plezier met de Barry Allen plugin op je Dreambox 7025 !!!! dorie als ik mijn eigen tekst lees eentje te veel Dreambox 500s-7025-8000hd
jph Geplaatst: 23 februari 2008 Geplaatst: 23 februari 2008 Origineel bericht van: AZtv Tot zo ver is alles gelukt, maar hoe krijg ik nu de Images op de CF kaart ?Kan dit met DCC, of moet de kaart in een Laptop ? Je kan ook een image via ftp op de cf kopieren en dan je 7025 herstarten en wanneer jet het ba logo ziet , druk je op de mute toets op je afstandsbediening en de image wordt op je cf geinstalleerd. ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB
Gast AZtv Geplaatst: 24 februari 2008 Geplaatst: 24 februari 2008 Jongens alemaal bijzonder bedankt ! het werkt nu helemaal top ! Super al de verschillende images. Nogmaals bedankt !
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen