Ga naar inhoud

[7025] 7025 loopt vaak vast

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Deze treedt hier ook heel af en toe op, niet goed genoeg te reproduceren om gericht naar een oplossing te kunnen zoeken.

Is iig geen hardware probleem.

Ook geen python exception (die doorgaans heel eenvoudig te fixen zijn), maar een assertion in dvb.cpp, tijdens afspelen van een ts.

(pvr thread is dan onverwacht gestopt oid, wellicht iets raars in de ts)

Geplaatst:

Is er voldoende verluchting voor je 7025?

Ik heb in de mijne een ventilator ingebouwd omdat de db veel te warm werd. Sindsdien heb ik een heel stabiele 7025.

Geplaatst:

Hier ook hetzelfde probleem dat de box vastliep op het moment dat de de HD aangesproken werd, heb hem helemaal los gekoppeld dus de ide kabel en de voedingskabel draait nu al een dag of 5 zonder vastlopers en oh ja draait met Gemini 3.30 + CCcam 2.0.8 zou idd haast gaan denken dat de voeding moeilijk begint te doen en als extra heb ik er ook een fan in ingebouwt toch niet het idee dat het een temperatuurs kwestie is.... jammer genoeg is m'n lokale sat-boer er per 01-02-08 mee gestopt kan er dus niet ff mee terug.

Geplaatst:

ik beginzo naderhand toch te vermoeden dat hetprobleem niet software matig is .

ik denk dat het probleem in de richting van de voeding zit , ik heb hier nog 1 van de eerste 7025 boxen .

wil toch eens verder gaan uitzoeken , en een andere voeding bestellen

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bopke
ik beginzo naderhand toch te vermoeden dat hetprobleem niet software matig is .

Zolang je blauwe schermen krijgt zal het in de regel geen hardware probleem zijn.
Geplaatst:

Doe, voor je iets koopt, eens een hele schone install.

NIETS terug zetten (alleen timers is ok, zie eerder bericht) zelfs geen fixed zenderlijst maar laten scannen. En ook geen Barry Allen o.i.d.

Die zenderlijst door die nieuwe OpenDBedit halen (Ja, gewoon doen) en cleanen (ik weet ff niet hoe dat precies heet) dan eens kijken wat de dream doet.

Als je dan problemen houdt, aan nieuwe voeding denken.

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

Het is niet omdat je er even de originele soft op zet dat al het oude weg is.

Nu op de hdd staat een map /usr die kan je verwijderen word toch terug aangemaakt.

Gooi eigenlijk alles wat je niet wilt houden op de hdd maar weg. Hou gewoon je map /movie

Het zelfde voor je cf kaartje en flash daarna de image die je wilt gebruiken.

Ik heb ook een oude 7025 en draait als een zonnetje hier

Dreambox 500s-7025-8000hd

Geplaatst:

Bij mij is dat het juist ik kreeg niet eens een blauw scherm de hele box bevroor al het ware maar na een druk op de aan/uit knop op de voorkant reboote de box en was het weer goed zolang de HD maar niet benadert werd...

Gast FloatingJack
Geplaatst:

Ik had in het begin ook heel veel vastlopers, en de box voelde altijd steenheet. Sinds ik er een fannetje op de box heb geplakt (12V fan op 5V aangesloten) loopt hij nooit meer vast.

Alleen vergeet ik het fannetje wel eens als ik naar de kabels grijp aan de achterkant, doet au.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen