Ga naar inhoud


Triax 90 CM schotel met een Moteck SG2100


Gast Youssef18

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik zit met een probleem het is al volgt, ik heb hiervoor 12 jaar lang een opstelling gehad met een actuator, alleen omdat er tegenwoordig steeds minder (geen) ontvangers zijn met een 36volt aansluiting ben ik overgegaan op een diseq motor (de moteck SG2100).

 

Inmiddels is alles geinstalleerd en volgens mij 'uitgericht' al blijkt dit niet bij alle sattelieten. de Badr 26E en Astra 28,2E werken niet. Dit heeft overigens altijd wel gewerkt, er is vrij zich naar het oosten.

 

Bij het uitrichten op sirius heb ik op de 11747 transponder 90+ Signaal en kwaliteit. de west sattelieten ontvang ik goed. behalve Nilesat, daar is de schotel te klein voor 90CM. Tot Hispasat 30W is geen enkel probleem. De oost sattelieten werken dus minder tot 19,2E werkt het daarna niet meer.

 

Zou het kunnen liggen aan de opstelling, ik heb een foto bijgevoegd, naar mijn gevoel klopt er iets niet er is te grote ruimte tussen de mast en de schotel zelf. Kan dit komen doordat er extra bevestigingen zitten omdat het hiervoor met de actuator heeft gewerkt?

 

Het uitrichten is gebeurt door het losse gedeelte (op foto zie je het duidelijker) te bewegen tot het signaal goed was. Is dit wel de juiste manier.

 

Wie mij verder kan helpen of het een en ander kan verduidelijk hoor ik het graag van.

 

dsc003501copyba0.th.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Dat draaiend gedeelte zorgt wel voor een te grote afstand tussen motor en schotel,wat de stabiliteit niet te goede komt.Je mag het draaiend gedeelte niet gebruiken om het af te regelen.Dit moet geblokkeerd worden op het 0-punt van de polarmount (draaiend gedeelte).Beter is als je dat draaiend gedeelte ertussenuit kunt halen.Zorg in ieder geval dat de buis waarop de Moteck komt,waterpas staat,anders is er geen beginnen aan.

 

Groetjes,

 

Dbox2_boy.

Dreambox 7020 HD, 2x Nokia Dbox2
Draaibare Kathrein 90cm schotel en op het dak een Visiosat Big Bi-sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dbox_boy,

 

Bedankt voor je antwoord, ik had al een vermoeden dat het een en ander niet goed zat. Waarschijnlijk is dit tevens de oorzaak van het probleem dat ik niet goed meer de oost sattelieten kan ontvangen (badr 26E, astra/eurobird28,2)

 

Alleen hoe kan ik dit oplossen ik wil best dat draaiende gedeelte er tussen uit halen dit zal zoals gezegd de stabiliteit ten goede komen alleen hoe kan ik de schotel dan aan de mast van de motor plaatsen?

 

Het is een vrij oude schotel 12 jaar zijn hier nog onderdelen voor te koop of is dat wellicht niet eens nodig en kan ik het op een of ander manier bevestigen.

 

de buis waarom de moteck op komt is waterpas, deze hangt daar al inmiddels 12 jaar.

 

iemand een ideetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Als je het draaiend gedeelte ertussenuit doet en de schotel rechtstreeks probeert te monteren aan het gedeelte dat aan de Moteck hangt?Kan zijn dat je iets moet modificeren,maar op het eerste zicht moet dat te doen zijn.

 

Groetjes,

 

Dbox2_boy.

Dreambox 7020 HD, 2x Nokia Dbox2
Draaibare Kathrein 90cm schotel en op het dak een Visiosat Big Bi-sat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto zie ik niet bij het bericht????

Als het een schotel is met een geintegreerde polarmount dan moet je de mount exact op nul fixeren door op de plaats waar de actuator zat een ijzeren strip vast te schroeven.Zie bijlage. Dit heeft met een Diseqc-motor gewerkt.

post-32414-1318259646,198_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het geintegreerde polarmount bevat, volgens mij kan hij er af worden gehaald. Ik heb de foto nu bijgevoegd als bijlage ipv link ernaar.

 

Ik zie niet zo snel hoe ik dit kan aanpassen zodat het normaal op de motor zal passen.

post-25176-1318259646,3976_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit is een polarmount. Deze kan je er afhalen en vervangen door een vaste. Zou gewoon eens kijken of Triax die spullen heeft. Kan nooit zo duur zijn.

Het vastzetten van de polarmount op 0 kan wel maar het blijft een instabiele constructie die de motor niet ten goede zal komen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoorden Jani1,

 

Over die strips dat is inderdaad een manier om er voor te zorgen dat het geheel niet veranderd van positie alleen dan blijf ik nog steeds zitten met het probleem dat het geheel onstabiel hangt, en bij weinig wind al voor problemen zorgt.

 

Ik heb nu contact opgenomen met Triax met de vraag of ze hier een onderdeel voor hebben of iets dergelijks. Verder zou ik niet weten hoe ik dat moet oplossen.

 

Tijdens het uitrichten heb ik dus dat draaiende gedeelte gebruikt zou ik hierdoor problemen hebben met de west sattelieten (badr en astra 28,2 E) Als ik het nu dus goed begrijp.

 

Motor op 0stand zetten dan het geheel naar het zuiden laten wijzen. dus motor ook. en dan aansluiten en kijken of er beeld is. Dan het signaal verbeteren door de motor te draaien op de mast. Als sirius goed beeld geeft en signaal 80/90+ moet het dan goed zitten voor alle sattelieten?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oude polarmount moet exact op nul staan. Met twee strips links en rechts van enige stevigheid lukt dat. (Je kan ook de polarmount verwijderen {op foto de geel gemarkeerde delen} en dan in een ijzerhandel U-profiel of satshop kijken of je iets vindt dat er tussen past. en daar een paar gaten en bouten in en de boel zit vast.)

Via usals zie een andere draad hier over. Positie ingeven in ontvanger,draaien naar sirius en dan motor en schotel als geheel draaien totdat je beeld hebt. De afwijking bij jou komt denk ik alleen doordat je oude polarmount niet exact op nul staat.

post-32414-1318259647,7523_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...