Ga naar inhoud


lijst met te ontvangen satellieten in europa in combinatie met schotelgrote


aaannk

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb hier een lijst van sat4all met alle te ontvangen satellieten van 80 gr oost tot 72 west.(Lyngsat)

 

Mijn vraag,bijvoorbeeld de satelliet Turksat 42 oost 1C/2A (Eastbeam) er staat bij nodig een schotel van 180 cm,ik neem aan dat dan uitgegaan wordt van een draaibare schotel en geen vaste opstelling?

 

MVG Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: aaannk
citaat:atwoord op mijn gestelde vraag: dat maakt niet uit/ wat maakt niet uit?

Mijn vraag was/is de lijst met te ontvangen satellieten in Europa in combi met schotelgrote, wordt hier draaibaar of vaste opstelling mee bedoeld?

Groet Wiljo


Lijkt mij vrij duidelijk, indien je een 180 cm wok vast opstelt op die eastbeam heb je signaal.
Indien je een draaibare wok van 180 cm uitricht op dezelfde sateliet heb je ook signaal.
Maw, vast of draaibaar is niet interesant, immers, als de draaibare schotel uitgericht is staat hij ook stil en kan dus worden beschouwd als een vaste opsteling.
Schotelgrote heeft te maken met de signaalsterkte, niet met vast of draaibaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wel dat het verschil maakt als je bijv de schotel vast afregelt op een zwakke sateliet dan heb je meer kans op beeld wanneer de schotel er heen draait Dan staat de schotel er beter op Hij staat dan niet scheef

 

Misschien heb ik het wel mis maar dat horen we dan wel hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rened
Denk wel dat het verschil maakt als je bijv de schotel vast afregelt op een zwakke sateliet dan heb je meer kans op beeld wanneer de schotel er heen draait Dan staat de schotel er beter op Hij staat dan niet scheef

Misschien heb ik het wel mis maar dat horen we dan wel hier


Als het goed is staat de schotel hetzelfde qua azimut en elevatie of hij nu draaibaar is of niet.
Anders moet eea nog eens nageregeld worden.

Je hebt gelijk indien je schotel enige speling vertoont.
Die speling komt er het eerst uit bij zwakkere signalen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk
van 80 gr oost tot 72 west.(Lyngsat)


wat ik me hierbij afvraag is de volgende:

u zegt VAN 80graden oost, betekent dit dan van 2.8 oost tot en met 80 graden oost? en hetzelfde bij 72 west dat u zei, betekent dat dan van 2.8 west tot en met 72 graden west?

ik weet dat m'n vraag zo ingewikkeld of raar eruit ziet maar het best is eigenlijk gewoon te vragen van heb je soms de internet links waar ik kan zien welke frequenties ik allemaal kan bekijken met een schotel van 180cm...???

als iemand me terug kan beantwoorden zal ik erg dankbaar zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...