maupy Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Hoi,Gebruik een DB7000s met cf128mb hierop staat de Pli Helenite. Ben momenteel op vakantie in Spanje en beschik op de camping over een wifi verbinding. Mijn Helenite werd heel erg traag en heb geprobeerd om mijn addons en softcam te updaten. Met mijn wifi verbinding en een crossoverkabel heb ik getracht een internet verbindig te maken maar dat lukt niet. Wel kan ik DCC en FlashWizard gebruiken. Heb nu Helenite opnieuw op de CF gezet maar krijg de addons en settings en Newcamd etc er niet weer op. Doe ik iets verkeerd of weet iemand hoe je via een wifi verbinding je Dreambox toch met het internet kan laten praten? Tussen mijn laptop en mijn DB gaat alles prima.
arie kanarie Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 ik meen dat PLi® Helenite niet meer ondersteund wordt qua internet updates grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
maupy Geplaatst: 26 februari 2008 Auteur Geplaatst: 26 februari 2008 Kan Iolite er ook wel opzetten, maar mijn verbindingsprobleem blijft.
arie kanarie Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 dan eerst je verbindingsprobleem in orde maken. Ik zou dan toch de Iolite erop zetten en dan je wifidriver als eerste bijwerken. Daarna je softcams e.d. bijwerken. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
rongogo Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Heb je de 2 netwerk verbindingen wireless, en lan, al eens samen geslecteerd, en dan met je rechter muisknop erop klikken en dan op verbindingen delen klikken. Mischien dat dit wel gaat werken grtzz RGG
Ome Merde Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 ik zou het primaire DNS van de Spaanse ISP eens als nameserver invullen i.p.v de nameserver die er nu, waarschijnlijk statisch, inzit. merDe deze ruimte is te huur
maupy Geplaatst: 27 februari 2008 Auteur Geplaatst: 27 februari 2008 Heb DHCP ingesteld. Die kiest automatisch mijn wifi IP. Wel heb ik de LAN IP uit de DHCP moeten halen omdat ik anders geen verbinding kreeg.Mijn DNS staat op de spaanse provider. Wordt bij Sjerom ook geadviseerd. Is het in theorie mogelijk om een download te doen vanaf mijn DB via een crossover kabel verbonden met mijn laptop, die via wifi op de camping het internet op kan? In een voorgaand bericht wordt aangeraden om WAN en LAN gelijktijdig te selecteren. Heb geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg om te proberen. Graag advies.
Ome Merde Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 Is het in theorie mogelijk om een download te doen vanaf mijn DB via een crossover kabel verbonden met mijn laptop, die via wifi op de camping het internet op kan? zeer zeker echter moet "internet delen" dan wel aanstaan op je laptop merDe deze ruimte is te huur
maupy Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Geplaatst: 28 februari 2008 Dat was het goede advies, internet delen. Nu loopt mijn Dreambox weer als een tierelier. Mijn dank voor de goede adviezen.
rongogo Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Origineel bericht van: rongogo Heb je de 2 netwerk verbindingen wireless, en lan, al eens samen geslecteerd, en dan met je rechter muisknop erop klikken en dan op verbindingen delen klikken. Mischien dat dit wel gaat werken grtzz RGG Dat zei ik toch ook al grtz rgg
Ome Merde Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 hehehe ... merDe deze ruimte is te huur
maupy Geplaatst: 28 februari 2008 Auteur Geplaatst: 28 februari 2008 Nu ik weet dat jij met selecteren sharen bedoeld ja nu begrijp ik het, zal de leeftijd zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen