Ga naar inhoud

[7000S/all] PLi Iolite, text bericht versturen naar TV vanaf Linux server

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanaf een linux server waar asterisk VOIP opdraait wil ik een text berichtje naar de dreambox (7000S, PLi Iolite) kunnen sturen indien ik een binnenkomend telefoongesprek krijg. smile

Via de dreambox webinterface kun je wel een bericht naar de TV sturen. Kan ik buiten de webif hiervan gebruik maken dmv bijv. een bepaald poort op de dreambox ?

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Kan hetzelfde ook met de DM800 of de 7025 (Enigma 2). Ik had namelijk iets vergelijkbaars met de 7000 middels deze regel:

wget.exe "http://root:wachtwoord@10.105.30.102/cgi-bin/xmessage?timeout=10&caption=!!! Telefoon !!!&body=%4 %5 %6 %7 %8"\n\n"%3"

Waarbij %X de diverse parameters waren uit het Identify programma dat draait op de pc. Dit programma leest het nummer uit en koppeld een naam eraan die vervolgens middels deze regel naar de 7000 verzonden werd. Ik kreeg bij een telefoontje dan op de TV te zien dat "naam persoon" belde met "nummer". Op de DM800 werkt dit niet. Ik krijg alleen heel kort een terug tellend timertje te zien.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:

Ik heb het voor de DM800 voor elkaar. Je kunt vanaf de pc middels het commando een tekst verzenden naar de DM800 (en wellicht ook de 7025). Hulp hierbij gevonden op Dreambox Wiki

De regel die ik nu gebruik is: wget.exe "http://root:wachtwoord@192.168.1.5/web/message?type=2&timeout=10&text=hier je tekst"

Voor de verschillende type berichten kun je bij de WIKI zien. Zie hier

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen