Gast Boomy Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 De laatste tijd zijn er veel mogelijkheden bij gekomen om EPG te benutten op de dreambox. Ik heb wel eens wat aan de standaard settings liggen rommelen, maar zie geen "waauw 5 dagen epg" voorbij scrollen. Ik wil graag de standaard 24 tot 48 uurs EPG die ik momenteel via multi-epg bekijk vergroten. De functies om handig op te nemen in de EPG wil ik behouden. De CanalDigitaal zenders, gewone nederlandse zenders zijn voor mij het meest belangrijk, de overige zijn nice to have. Op welke manieren maken jullie gebruik van EPG, en hoeveel dagen krijg je te zien?
Gast WanWizard Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Voor Nederlandse zenders is die mogelijkheid er niet. Of in ieder geval niet gratis. Dat heeft te maken met het feit dat er maar 3 dagen (publiek) gepubliceerd worden, en de aanbieders van programma gegevens in NL fors geld verdienen aan die gegevens, door ze te verkopen aan bladen, etc... De info is er wel, zie bv tvtv.nl, maar deze hebben geen dreambox of xmltv interface. Wel iets voor Linux PVR's, maar dat is buyware, inclusief een stuk closed-source software. Dus, probleem is de bron. Als je er een weet, geef een gil, het overhevelen naar een dreambox is over het algemeen niet zo'n probleem...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen