Gast delagroov Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Ik heb hier laatst gelezen hoe je met telnet kan zien welke tuner in de dreambox 7020 zit. Maar ik kan het niet meer terugvinden. Weet iemand hoe dit moet en/of is er een andere manier.
Gast pieterg Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 cat /proc/bus/nim_sockets (of in het about scherm van enigma)
Gast delagroov Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Bedankt...slaan we meteen op in mn dreamfaq
Ron Geplaatst: 4 maart 2008 Geplaatst: 4 maart 2008 Je kunt het natuurlijk ook gewoon zien aan de achterkant. Een Dm7020 met Philips tuner heeft twee van die uitgestanste "trechterjes" om de ingang en doorlus zitten en de Alps tuner niet. Ron
Gast delagroov Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 Ik kan me niet zo goed een voorstelling maken van die trechtertjes,want die zitten er bij mij niet. Maar het is in ieder geval de ALPS uitvoering. Ik wou het alleen zeker weten, omdat ik deze box pas sinds gisteren heb. Ik had gelezen dat de dm7020 met de philips tuner netwerk problemen heeft. Op de onderkant en het klepje staat dm7020Si. Maar wat een gave box is dit zeg, ik ben helemaal in mn nopjes. Ik heb de BA plugin ook al op de USB lopen. Straks even een CF kaartje halen, dan gaat de boel daarop.
JackieX Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 Origineel bericht van: delagroov Ik kan me niet zo goed een voorstelling maken van die trechtertjes,want die zitten er bij mij niet. Maar het is in ieder geval de ALPS uitvoering. Ik wou het alleen zeker weten, omdat ik deze box pas sinds gisteren heb. Ik had gelezen dat de dm7020 met de philips tuner netwerk problemen heeft. Op de onderkant en het klepje staat dm7020Si. Bij de Philips zit de LNB in boven de LNB out onder. Bij de Alps zit het precies andersom Maar wat een gave box is dit zeg, ik ben helemaal in mn nopjes. Ik heb de BA plugin ook al op de USB lopen. Straks even een CF kaartje halen, dan gaat de boel daarop. DM8000 DM800 en PLi gek
Ron Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 Klasse citaat Tuner ingang boven/onder zegt niet veel. Bij de huidige DM7020's zit er een apls tuner in en zit de tuner input gewoon boven. Een vrij nutteloze discussie verder, want een nieuwe DM7020 heeft altijd een APLS tuner met een schroefje tussen de tuner in/out en een oude 7020 met philips tuner heeft de zogenaamde "trechtertjes" om de input/doorlus! Voor de rest zit er technisch helemaal GEEN verschil tussen een oude en een nieuwe. Ik heb ze beide gehad en beide mainboards waren verder identiek. Dit is dus een oude met de "trechtertjes": Hier zie je ze nog iets duidelijker (al is dit dan een 500 kabel) Bij nieuwe modellen is het gat waardoor de tuner naar buiten steekt gewoon vlak en zit er een schroefje tussen de tuner in/out en moeren om de f-connectors. Ron
Gast delagroov Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 Okee nu snap ik wat je met die trechters bedoelt. Maar je hebt gelijk Toxic..zit een schroefje tussen. Ik heb geen netwerkfix nodig...
harleyke Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 ik heb net een 2e hands 7020 gekocht wat blijkt het is een philips tuner, heb geen problemen met netwerk, waarschijnlijk heeft deze een netwerkfix gehad, is er verschil beeldkw.met een alps tuner?hoe zie je eigenlijk dat er netwerkproblemen zijn? gr.harleyke. 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen