koekjedebij Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 Hoi, Ik ben voor de zoveelste keer aan het proberen een werkende openembedded compile omgeving te maken volgens de instructies op dvbelite. Zoals als gemerkt is veel niet meer uit cvs beschikbaar en het meeste kan ik gewoon met google vinden. Echter dat geldt helaas niet voor de package cdk.root.share.tuxbox_cvs.tuxbox.org_dreambox_20070923.tar.gz Wie heeft die ergens op zijn bak staan en wil het voor mij beschikbaar stellen? Bvd
Gast pieterg Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 die datum heb ik niet. Maar je kan hem gewoon uit de tuxbox repos halen. Dat doet bitbake ook automatisch, als de tarball al niet in je sources directory staat. De tuxbox repository is momenteel gewoon online, dus geen reden waarom dat niet zou werken. Tenzij je locaal geen cvs geinstalleerd hebt, of bitbake hem niet kan vinden.
koekjedebij Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Geplaatst: 5 maart 2008 ik heb cvs gewoon geinstalleerd. Ik heb gewoon de aanwijzingen van elitedvb toegepast. dit is de error: ................... NOTE: fetch http://www.treke.net/oe/source/cdk.root.share.tuxbox_cvs.tuxbox.org_dreambox_20070923.tar.gz --11:17:31-- http://www.treke.net/oe/source/cdk.root.share.tuxbox_cvs.tuxbox.org_dreambox_20070923.tar.gz => `/home/dreambox/build/sources/cdk.root.share.tuxbox_cvs.tuxbox.org_dreambox_20070923.tar.gz' Resolving www.treke.net... 72.233.35.82 Connecting to www.treke.net|72.233.35.82|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found 11:17:31 ERROR 404: Not Found. NOTE: Fetch cvs://anoncvs@cvs.tuxbox.org/cvs/tuxbox/;module=cdk/root/share/tuxbox;method=ext;tag=dreambox;date=20070923 /usr/bin/env: cvs: No such file or directory NOTE: Task failed: Fetch failed: cdk/root/share/tuxbox NOTE: package tuxbox-common-cvs20070923-r8: task do_fetch: failed ERROR: TaskFailed event exception, aborting NOTE: package tuxbox-common-cvs20070923: failed ERROR: Build of dreambox-image failed make: *** [image] Error 1 Zoals je ziet bestaat de file gewoon niet. Deze error heb ik voor veel van de packages gehad maar die kon ik telkens met google opzoeken en ergens anders vandaan halen. Helaas niet voor deze packages. suggesties?
Gast pieterg Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 Origineel bericht van: mauce dit is de error: ................... NOTE: fetch http://www.treke.net/oe/source/cdk.root.share.tuxbox_cvs.tuxbox.org_dreambox_20070923.tar.gz --11:17:31-- http://www.treke.net/oe/source/cdk.root.share.tuxbox_cvs.tuxbox.org_dreambox_20070923.tar.gz => `/home/dreambox/build/sources/cdk.root.share.tuxbox_cvs.tuxbox.org_dreambox_20070923.tar.gz' Resolving www.treke.net... 72.233.35.82 Connecting to www.treke.net|72.233.35.82|:80... connected. HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found 11:17:31 ERROR 404: Not Found. dat zegt niks, treke.net was vroeger een tarball stash (volgens mij inmiddels al jaren niet meer), waar hij eerst alles probeert te downloaden. Staat een tarball hier niet, probeert hij hem uit de repos te halen: Citaat: NOTE: Fetch cvs://anoncvs@cvs.tuxbox.org/cvs/tuxbox/;module=cdk/root/share/tuxbox;method=ext;tag=dreambox;date=20070923 /usr/bin/env: cvs: No such file or directory En dat is je fout, cvs wordt niet gevonden. Bitbake gebruikt '/usr/bin/env cvs' als cvs commando. Neem aan dat 'env' wel bestaat, maar dat cvs misschien niet in het default pad staat.
koekjedebij Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Geplaatst: 5 maart 2008 Daarmee ben ik inderdaad een stukje verder mee gekomen. Echter nu blijft hij hangen op het volgende: .... NOTE: package dreambox-image-1.0-r0: task do_populate_staging: completed NOTE: package dreambox-image-1.0-r0: task do_rootfs: started ERROR: function do_rootfs failed ERROR: see log in /home/dreambox/build/build/tmp/work/dreambox-image-1.0-r0/temp/log.do_rootfs.14313 NOTE: Task failed: /home/dreambox/build/build/tmp/work/dreambox-image-1.0-r0/temp/log.do_rootfs.14313 NOTE: package dreambox-image-1.0-r0: task do_rootfs: failed ERROR: TaskFailed event exception, aborting NOTE: package dreambox-image-1.0: failed ERROR: Build of dreambox-image failed make: *** [image] Error 1 Wanneer ik in de logfile kijk zie ik: ........ Successfully terminated. + install -d /home/dreambox/build/build/tmp/rootfs//etc + echo 200803051445 + log_check rootfs + set +x log_check: Using /home/dreambox/build/build/tmp/work/dreambox-image-1.0-r0/temp/log.do_rootfs.31859 as logfile log_check: There were error messages in the logfile -e log_check: Matched keyword: [Cannot find package] Het lijkt erop dat ie een package mist maar geeft niet aan welke package..... hoe nu verder?....
Gast pieterg Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 even verder zoeken in de logfile waar log_check op uitgevoerd werd. Als je daar ook niks zinnigs in vindt, gewoon je tmp weggooien en opnieuw beginnen. Bij een build die steeds afgebroken en weer gestart wordt is er een kansje dat bepaalde pakketten niet helemaal correct geinstalleerd zijn. En dan weer een uurtje geduld
koekjedebij Geplaatst: 5 maart 2008 Auteur Geplaatst: 5 maart 2008 Tja, de passage uit de logging hierboven is de enige plek in de logging waar er over log_check wordt gesproken. Daar wordt ik dus niet wijzen van. De ./build/tmp leeggooien heb ik ook geprobeerd, daarna hele zooi opnieuw opgestart, maar precies op dezelfde plek weer hetzelfde probleem. De reden waarom ik deze omgeving wil hebben is om kleine commandlinetools te kunnen compilen voor de dreambox. Daarom dat ik na het deze foutmelding heb geprobeerd om met bitbake devshell een crosscompiler werkend te krijgen. Dat leek goed te gaan (geen errors) maar ik verwachten daarna over oe_runconf en oe_runmake te beschikken maar die bestaan helemaal niet. Ook een find in de build levert niks op. Wat nu?
Gast pieterg Geplaatst: 5 maart 2008 Geplaatst: 5 maart 2008 grep anders zelf eens op 'Cannot find package'. Maar idd, voor de devshell heb je geen compleet rootfs of nfi nodig. Als je de devshell gebouwd hebt, heb je een shellscript (in de work/devshell dir) die je moet sourcen. dan pas heb je oe_runconf en oe_runmake in je pad staan (en staan ook alle andere environment variabelen goed)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen