Gast Gert-Jan C. Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Dag, Tegenwoordig zie je veel mediaspelers te koop staan. Het gaat dan vaak om een apparaat waarmee diverse video en geluidsformaten kunnen worden afgespeeld eventueel met interne harddisk. Ik heb nu een dreambox 500 en ga hoogstwaarschijnlijk t.z.t. een 800 aanschaffen. Ik vraag me af wat zo'n mediaplayer dan nog toevoegd ten opzichte van een dreambox? Ben benieuwed of andere leden ook voor dit dilemma hebben gestaan en welke keus en op welke grond ze die hebben gemaakt. Groet, GJ
lite Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 het zal nog een tijdje duren voordat de nieuwe dreamboxen dezelfde mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid bieden als een losse mediaspeler. de 800 zal ook niet krachtig genoeg zijn om alternatieve formaten zoals divx/xvid op een goede resolutie weer te geven. mocht je alleen mpeg2 (dvd) of h.264 op 720p of 1080i willen kijken dan hoef je waarschijnlijk niet zo lang te wachten, echter de meeste films die 'verspreid' worden zijn X.264 en ik weet niet zeker of dat ook hardwarematig versneld kan worden (weet iemand daar meer over?). wanneer de 8000 er is heb je een goede kans dat ook andere formaten zoals divx/xvid af te spelen zullen zijn. het is dan een kwestie van tijd voordat de imagemakers de verschillende codecs zullen integreren. And now for something completely similar
Gast MiLo Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Nou ja, als je toch al een PC in huis hebt kun je die gebruiken om de DivX filmpjes naar MPEG2 om te zetten, desnoods in realtime met VLC. De dreambox kan forse bitrates aan, dus aan kwaliteit hoef je zeker niet in te boeten als je PC kracht (of tijd) genoeg hebt... Er vanuit gaande dat je films eenmalig kijkt en audio toch al in MP3 op je harddisk hebt, is zo'n mediacenter alleen maar overbodige rompslomp.
lite Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Origineel bericht van: MiLo Nou ja, als je toch al een PC in huis hebt kun je die gebruiken om de DivX filmpjes naar MPEG2 om te zetten, desnoods in realtime met VLC. De dreambox kan forse bitrates aan, dus aan kwaliteit hoef je zeker niet in te boeten als je PC kracht (of tijd) genoeg hebt... Er vanuit gaande dat je films eenmalig kijkt en audio toch al in MP3 op je harddisk hebt, is zo'n mediacenter alleen maar overbodige rompslomp. dat is weer zo'n typische techneuten-fröbel opmerking. het gaat om gemak en gebruiksvriendelijkheid, vanaf je bank of luie stoel met je afstandbediening films zappen en je muziekcollectie beheren. niet om re-encoden en doorlussen, en vervolgens naar zolder moeten rennen om op de spatiebalk te drukken als je even moet plassen of een biertje wil pakken. dan kan je net zo goed een kabel trekken van je pc naar je tv, dan ben je ook klaar en het is minder gedoe dan wat jij voorstelt. maar het is geen antwoord op de vraag of de dm800 een vervanging is voor een apparaat waarmee je allerhande film- en muziekformaten zonder poespas kan afspelen op een gebruiksvriendelijke manier, en dat is het niet. de 8000 zal het wellicht kunnen zijn, dat moet de tijd gaan uitwijzen. And now for something completely similar
rai Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Voordeel van de DM800(0) is dat je zelf data kan opnemen direct van SAT, Kabel en/of ether. Met zo'n mediacentre is dat meestal niet het geval. Of de DM ook de meest excotische videofomaten af kan spelen is nog onduidelijk. Daarvoor moeten we wachten tot hij ook echt beschikbaar is.
Gast Gert-Jan C. Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Heren, Bedankt voor jullie reactie. Ik ga indien verkrijgbaar de dm800 aanschaffen inclusief harddisk. Beetje triest maar wat ik een duidrlijk gemis vindt van de DM500 is het ontbreken wan een schermpje. NU ben ik altijd genoodzaakt om de tv aan te doen radio zender op te zoeken en de tv weer uit. Maar deze opmerking is een beetje off-topic. GJ
hemertje Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Origineel bericht van: Gert-Jan C. Heren, Bedankt voor jullie reactie. Ik ga indien verkrijgbaar de dm800 aanschaffen inclusief harddisk. Beetje triest maar wat ik een duidrlijk gemis vindt van de DM500 is het ontbreken wan een schermpje. NU ben ik altijd genoodzaakt om de tv aan te doen radio zender op te zoeken en de tv weer uit. Maar deze opmerking is een beetje off-topic. GJ klinkt lullig, maar dan heb je ook niet de box gekocht die aan al je wensen voldoet... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast BRUUT-DREAM Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Een Dm500 is leuk voor op de camping ... je kan niet verwachten dat je met de aankoop van een Dm 500 een Wereld machine heb gekocht .
Gast Gert-Jan C. Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Wat een overwelige reacties wederom. Ik dacht ik kijk eerst hoe zo'n dreambox bevalt en ik heb het apparaat nu zo'n twee jaar en vind het een van mijn leukste hobby aankopen tegen een vriendelijke prijs. Maar ja nu wil ik wat verder en deze DM500 verplaatsen naar de slaapkamer en een nieuwe bak kopen voor de woonkamer. Kortom absoluut geen spijt!!
hemertje Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 Origineel bericht van: Gert-Jan C. Wat een overwelige reacties wederom. Ik dacht ik kijk eerst hoe zo'n dreambox bevalt en ik heb het apparaat nu zo'n twee jaar en vind het een van mijn leukste hobby aankopen tegen een vriendelijke prijs. Maar ja nu wil ik wat verder en deze DM500 verplaatsen naar de slaapkamer en een nieuwe bak kopen voor de woonkamer. Kortom absoluut geen spijt!! ach zolang je plezier hebt aan je hobby! veel plezier en succes met je nieuwe aankoop! DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen