Ga naar inhoud

[500S] Moteck SG2100 wil niet draaien

Aanbevolen berichten

Gast hadeteevee
Geplaatst:

Ik heb laatst een motek SG2100 gekocht op aanraden van een bekende satellietwinkel.

Ik tevreden naar huis om het een en ander te plaatsen, nadat het spul aangesloten was en na wat instellingen,

kon de dreambox 500 zijn werk doen (draaien) maar helaas, geen draai alhoewel soms leek er een lichte beweging te zitten in de schotel…..

Dit terwijl er op de doos staat dat dit zonder problemen zou kunnen met een schotel tot 1,20 (ik heb een schotel van 100 cm)

Bij navraag bij de een andere winkel waar ik mijn dreambox 500 heb gekocht bleek dat dit niet kon.

Ook heb ik verder nog wat met de kabels gewisseld op de rotor waarbij ik bij het volgende probleem kwam, nl dat de schroeven waarin het antennedraad ingaat los gingen zitten (met een tangetje licht aangedraaid) waardoor de doorverbinding in de rotor het niet meer doet

Jammer…………

Geplaatst:

De voeding die tegenwoordig (en vorig jaar ook al) bij de 500 wordt verkocht is wel sterk genoeg. Hier een precies gelijke opstelling en geen enkel probleem. Dus ga eens informeren naar de voeding die tegenwoordig verkocht wordt en ook op oudere ontvangers past.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

Ik heb het nog even nagekeken, vanaf vorig jaar is de orginele voeding 2 Ampere.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Geplaatst:

hallo schimpie . volgens mij heb ik erg veel geluk. mijn voeding is er een van 1 ampere oude model . ik heb in de loop van de jaren over dit probleem al veel gelezen . heb er persoonlijk met een stab 120 nog nooit last van gehad. Maar weer on topic:in princiepe kun je elke gestabiliseerde voeding van 12 volt met de + aan de binnenste stekkerkontakt en de - aan het buitenste kontakt.

dus dat hoeft het probleem niet te zijn

Gr Jamrox

Jamrox

Gast hadeteevee
Geplaatst:

bedankt voor de reactie volgens mij heb ik inderdaad een voeding van 1 ampere

Geplaatst:

simpel testje als je geen voeding wil kopen..

zorg dat je een passende stekker hebt voor in je drembox en trek de 12v uit een (oude) computer voeding wink

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

bij merde sr. hetzelfde probleem. ook een sg-2100 met een 1A voeding. draaien naar Hotbird 13° oost (vanaf Astra 19,2° oost) ging nog net, maar terug draaien ho maar.

er hangt nu een voeding van 1,5A aan en hij belt nooit smile

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ja klopt ik had in de woonkamer een oude 500s en slaapkamer een nieuwe waar op de woonkamer op de rotor was aangesloten,en boven op dubbel lnb.Maar had altijd het probleem dat de rotor vastliep dus nadat ik dit heb gelezen heb ik gekeken boven was 2a en beneden 1a heb de voedings nu gewisselt en geen enkel probleem was al een paar maanden bezig met dit probleem nieuwe lnb nieuwe kabels maar nee nee dus nu toch opgelost bedankt jongens......

Geplaatst:

Misschien helpt het ook al in het rotor menu de vaste posities te verwijderen, zodat het geheel alleen op Goto-X (Usals) draait...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Het enige steentje wat ik kan bijdragen is wat ik geleerd heb van andere forumleden.

Zet vooraf de schotelbeugels perfect in het midden van de motorarm (deze is op de moteck demonteerbaar)

Zet de schotelpaal waterpas, plaats de motor op de paal, stel de elevatie in volgens jouw lokatie (Deze gegevens kun je ook vinden op www.dishpointer.com) en richt hem ruwweg op het zuiden.

Hang de schotel eraan en verbind de kabels.

Zet je ontvanger aan en configureer de tunerinstelling met je lengte- en breedtegraad gegevens, laad een draaibare settngslijst erin en stuur nu met je dreambox de motor naar sirius 5°Oost en zet je tuner op de signaalmeter op de sirius satelliet en stel de motor fijn af op de paal.

Ik heb toen nog eerdere stappen moeten nemen omdat ik hem eerst met m'n maxplus had uitgericht en bleek dat deze iets anders stuurt dan de dreambox waardoor ik op geen enkele satelliet terechtkwam met usals en heb toen van "Avalon" de tip gekregen de motor naar nul te zetten manueel en deze te resetten en daarna de bovenstaande stappen uit te voeren.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen