Ga naar inhoud

[DM7000] Pli Iolite geflashed FlashWizard Pro...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

... had ik geloof ik niet moeten doen. Bedenk me nu dan ik dat al eens gelezen had, heb het echter al uitgevoerd... stom!

Na reboot start box op met Dreambox logo op lcd schermpje en Iolite loading, please wait.. verder komt 'ie niet meer. Heb al geprobeerd flash erase te doen (knop met pijltje naar boven vasthouden tijdens boot), maar hoe lang ik die knop ook vast hou, geen flash erase... Met dreamup geprobeerd (meerdere versies, ook oude, zonder netwerk, etc.), krijg echter geen contact. Doe dit met Dreamup vanaf laptop met XP, voor com-port de standaard Windows instellingen.

Wat nu te doen? Dreamup via Windows 98 proberen? Moet ik dat zien te regelen. Of weet iemand nog iets anders wat zou moeten werken?

Geplaatst:

Kun je nog wel je box benaderen via je netwerk?

Als dat kan via flashwizzard een erase.img erin zetten en dan een nieuwe image flashen.

Volgens mij kan dit gewoon via flashwizzard, alleen werk dan met een originele image in de flash en zet een alternatieve op usb-stick of compact card.

Succes

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Geplaatst:

Nee, box is niet meer via netwerk benaderbaar. Dan was het inderdaad niet zo moeilijk geweest. Nu lijkt serieel de enige oplossing, maar niet vanaf XP zo lijkt het. Zal het proberen met Win98, heb geloof ik weinig andere keus...

Gast Mimisiku
Geplaatst:

Via XP gaat dit ook prima hoor. Als je een PC pakt met een seriële poort dan werkt dat zeker. Ik gebruik hier mijn laptop met een USB naar serieel converter en zelfs dat gaat uitstekend.. Neem wel een recente versie van DreamUp. Die kun je gewoon downloaden bij Dream Multimedia....

Gast BRUUT-DREAM
Geplaatst:

De Beste DreamUp versie voor Dm 7000 is DreamUp 2.14b

Geplaatst:
Origineel bericht van: Poedèlski
... had ik geloof ik niet moeten doen. Bedenk me nu dan ik dat al eens gelezen had, heb het echter al uitgevoerd... stom!

Waarom niet eigenlijk?
Ik heb gelezen en zei zelf ook, dat Flashwizard niet werkte met PLi in de interne flash. Maar sinds ik Iolite (ipv originele image) in de interne flash heb heb ik totaal geen problemen meer met Flashwizard. 't Is op een magische manier blijkbaar opgelost...
Geplaatst:

Box loopt weer. Met Win98 laptop en Dreamup Pli Iolite in flash kunnen zetten. Mij een raadsel waarom dit niet wil met WinXP. Krijg dan gewoon geen verbinding met box, met Win98 geen probleem.

Heb nu Iolite in flash en op multiboot, anders kan ik de nfs server niet opstarten...

En inderdaad dAF2000, FlashWizard werkt prima met Iolite in flash (trouwens ook met SCVS in flash). Maar dus niet om Iolite in flash te krijgen...

Bedankt voor de reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen