xilorp Geplaatst: 16 maart 2008 Geplaatst: 16 maart 2008 Al 3 mensen die er dus geen last meer van hebben met de oudere tuner. Wie volgt????????? :D :D Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
Littlesat Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Beter wat volgt... Er zit dus iets (hardwarematigs) mis met de nieuwe tuners... Wie heeft een fix?? Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
arie kanarie Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Code: Beter wat volgt... Er zit dus iets (hardwarematigs) mis met de nieuwe tuners... Wie heeft een fix?? Waarom toch denken aan een hardwarematige fout, want waarom komen dit soort problemen dan niet naar voren bij de DM600, waar ook dezelfde tuner als bij de DM7025 zit. Mogelijk komt het probleem alleen naar voren bij de (7025)TWIN Tuner combinatie en misschien ook nog eens bij alleen de combinatie S/S grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Littlesat Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Misschien anders omschreven. De hardware van de nieuwe tuners kan (minder of) niet goed omgaan met de software van de 7025... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
arie kanarie Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Citaat: Mogelijk komt het probleem alleen naar voren bij de (7025)TWIN Tuner combinatie en misschien ook nog eens bij alleen de combinatie S/S Ik zie/lees net, dat @Hemertje ook een combinatie S/C tuner heeft. Het probleem zal dan ook (denk ik) niet persé bij de 600 voor 'hoeven' te komen. Overigens, gebruik ik hier ook de S/C combinatie op mijn oudje(met een lange S-tuner) en heb hier niet de aangegeven problemen. Maar ik heb dan ook maar gewoon een 4/1 switch ertussen. Ik denk toch aan een onjuiste software (enigma2) aansturing, die ergens een foutje maakt bij de aansturing van de korte tuner grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
hemertje Geplaatst: 17 maart 2008 Auteur Geplaatst: 17 maart 2008 met 2 Sat tuners in de 7025 box hou ik de problemen ook met de korte tuner, ik verwacht een aansturingsfout icm de veranderde opzet van de pcb. een driver update van de 7025 zou eventueel uitkomst kunnen bieden verwacht ik eerst nog eens verdere zaken uitsluiten door diverse tests te proberen... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
xilorp Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Origineel bericht van: arie kanarie Citaat: Mogelijk komt het probleem alleen naar voren bij de (7025)TWIN Tuner combinatie en misschien ook nog eens bij alleen de combinatie S/S Ik zie/lees net, dat @Hemertje ook een combinatie S/C tuner heeft. Het probleem zal dan ook (denk ik) niet persé bij de 600 voor 'hoeven' te komen. Overigens, gebruik ik hier ook de S/C combinatie op mijn oudje(met een lange S-tuner) en heb hier niet de aangegeven problemen. Maar ik heb dan ook maar gewoon een 4/1 switch ertussen. Ik denk toch aan een onjuiste software (enigma2) aansturing, die ergens een foutje maakt bij de aansturing van de korte tuner Ik heb ook een S/C dus dat maakt niet uit hoofdzaak is dat ik er vanaf ben met een oude lange tuner. Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
Nowtv Geplaatst: 17 maart 2008 Geplaatst: 17 maart 2008 Heb hier ook het een en ander nog eens getest. En de problemen zijn hier alleen met de nieuwe tuner. Met de oude, geen problemen. Dus of een driver probleem, of minder stabiele hardware op de tuners. Er zitten minder componenten op, dus zullen signalen zeker anders worden gestuurd en behandeld door de tuner. Componenten die er minder op zitten, kunnen zeker van belang zijn. Minder kan in dit geval inderdaad wel slechter zijn. Hopen dat DMM hier in ieder geval naar gaat kijken, en met een oplossing komt. Nieuwe drivers, of een omruilactie voor de 7025 boxen, naar de oude tuner.
Rytec Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Zou ook mijn probleem hiermee te maken kunnen hebben? Ik heb al eens in een ander topic gesproken over timout reading PAT en dan ben ik gedwongen de box manueel te rebooten. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
xilorp Geplaatst: 18 maart 2008 Geplaatst: 18 maart 2008 Origineel bericht van: Nowtv Er zitten minder componenten op, dus zullen signalen zeker anders worden gestuurd en behandeld door de tuner Er zitten niet minder componenten op hoor...precies hetzelfde alleen hebben ze de tuner kleiner gemaakt zodat hij ook in een 600 past. Kijk maar eens goed....!!!!! Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
Rytec Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Vanmorgen ook weer een vastloop gehad. Van zodra de ontvangst slecht is dus met haperende beelden, signaalmeter geeft dan vanaf 5db aan. Loopt ie vast en heb ik nergens geen beeld meer en moet ik de box herstarten. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
xilorp Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Origineel bericht van: Rytec Vanmorgen ook weer een vastloop gehad. Van zodra de ontvangst slecht is dus met haperende beelden, signaalmeter geeft dan vanaf 5db aan. Loopt ie vast en heb ik nergens geen beeld meer en moet ik de box herstarten. Dit is een ander probleem......... Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient PLi Image
Rytec Geplaatst: 20 maart 2008 Geplaatst: 20 maart 2008 Origineel bericht van: xilorp Origineel bericht van: Rytec Vanmorgen ook weer een vastloop gehad. Van zodra de ontvangst slecht is dus met haperende beelden, signaalmeter geeft dan vanaf 5db aan. Loopt ie vast en heb ik nergens geen beeld meer en moet ik de box herstarten. Dit is een ander probleem......... OK, nieuw topic weer starten of is er een ander draadje die ik kan volgen om dit probleem op te lossen? ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen