Ga naar inhoud

[7020S] Sinds 2 dagen last van BER ->4000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi ik heb een DM7020S met flasimage draaie altijd ok tot sinds 2 dagen heb ik ineens last van BER -> 4000 op ASTRA 19,2 Maar ook op 28 Hotbord. Niks gewijzgigd aan de config.

iemand enig idee waar dat aan kan liggen, flash verwijdert en opniew geinstallerd maar nogsteeds zelfde probleem

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

Geplaatst:

check ff je lnb-uitgang of/en de kabel aan je motor,had daar ook last van ..bij mij was de kabel naar ingang van me motor zat niet goed in.

Geplaatst:

En ná de stekkers en kabel moet je aan de schotelafstelling gaan denken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

nee geen DECT niks, heb de kabel gecontrolert van de dreambox, morgen eens naar e schotel kijke, fijnafstemen lukt ook niet had altijd een BER tussen 0-10 maar sins zondag niet meer, ook geen last van Storm, kan de LNB stuk zijn?

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hemant
had altijd een BER tussen 0-10 maar sins zondag niet meer, ook geen last van Storm, kan de LNB stuk zijn?

Altijd al een BER is ook al niet goed, kán de LNB zijn maar denk eerder afstelling.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

ik heb er sinds gisteravond ook ineens last van.

op alle kanalen, zomaar ineens.

ik dacht eerst dat het aan de weersinvloeden lag, maar nu schijnt de zon, dus dat kan het niet zijn.

Die dingen gaan toch niet zomaar ineens kapot?

Geplaatst:

Het heeft een aantal dagen geleden nogal gestormd...Misschien schoteltje verdraaid???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Het heeft een aantal dagen geleden nogal gestormd...Misschien schoteltje verdraaid???

dan had ik er toch direct last van moeten hebben, toch niet spontaan een paar dagen later???
Geplaatst:

Door een storm kan de schotel los raken (door dat er telkens gewrikt wordt) zo lang het stormt komt de schotel ook wel weer omhoog. Omdat de schotel dan los zit dan kan die schotel als de storm gaat liggen (langzaam soms zelfs na enkele dagen door een zacht briesje) de schotel de kop laten hangen.... Waarschijnlijk is het een kwestie van de schotel iets omhoog zetten en de boutjes vastdraaien.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: mauce
.
Die dingen gaan toch niet zomaar ineens kapot?

Ook LNB's kunnen zomaar ineens kapot gaan, er zit tenslotte actieve electronica in.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:
Origineel bericht van: ggmaster
Heb ook een 7020 waarvan de BER te hoog is.
Schotel en lnb zijn goed.
Volgens mij moet het dan de tuner zijn.

Inderdaad, als schotel goed uitgericht is en lnb en kabel is goed dan is de volgende stap de tuner...

Meest voorkomende werkwijze is :

- Connectoren nakijken
- schotel uitrichting nakijken
- andere ontvanger aankoppelen om lnb uit te sluiten

En dan van daaruit ofwel lnb vervangen of de ontvanger met problemen eens testen op een andere schotel/lnb en dan tuner vervangen.

Daarbij kan het ook nog wel eens liggen aan de voeding ipv de tuner !

Simean

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Geplaatst:
Origineel bericht van: Simean

Inderdaad, als schotel goed uitgericht is en lnb en kabel is goed dan is de volgende stap de tuner...

Onzin. En zeker op een 7020.
Als de LNB niks mankeert, kabel is goed, is het gewoon de schotelafstelling welke niet deugt.
Uitrichten met een satbeeper is natuurlijk geen perfecte afstelling.

Member of the PLi team

Geplaatst:
Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Simean

Onzin. En zeker op een 7020.
Als de LNB niks mankeert, kabel is goed, is het gewoon de schotelafstelling welke niet deugt.
Uitrichten met een satbeeper is natuurlijk geen perfecte afstelling.

Hey Henksat.. dat schrijf ik toch ook, zie hierboven ?
Maar klopt wat je schrijft !! hehe

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen