Gast mpalit Geplaatst: 19 maart 2008 Geplaatst: 19 maart 2008 Tijdje geleden heb ik mijn tweede dreambox (DM500) aangeschaft hierbij heb ik twee twin lnb’s (FTE, 0.3db universal) en een switch (FTE, 4 ingangen) bijgenomen. De lnb’s heb ik geinstalleerd op 19 en 13 graden op mijn wavefrontier T55. Op deze positie had ik eerst single lnb’s van Smart. Op mijn oude dreambox (ook dm500) zit er een Vantage 8 in 1 switch aangesloten. Met de nieuwe lnb’s op mijn oude dm kreeg ik eerst geen voldoende signaal (30-50%), hoewel ik enkel de lnb’s vervangen heb zonder de positie van de lnb-houder te veranderen. Wanneer ik mijn oude lnb’s terug zet heb ik wel goede signaal (+/-90%). Hoe dan ook heb ik toch de nieuwe lnb’s geplaatst en aangesloten op mijn nieuwe switch en deze verbonden op mijn nieuwe DM500. Hier krijg ik wel goede signaal (+/-90%). Opeens zag ik dat ik op mijn oude DM500 ook goede signaal had. Maar dan heb ik het volgende probleem. Wanneer ik op mijn nieuwe DM500 naar een zender op 19 graden kijk, kan ik op mijn oude DM500 niet naar een zender op 13 graden kijken. Dus ik kan op mijn oude DM500 alleen naar de satelliet kijken die ik met mijn nieuwe DM500 kijk. En dan moet de nieuwe DM500 nog aan staan ook, anders heb ik met mijn oude DM500 weer geen signaal. Hoe kan ik dit verhelpen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen