Gast SevenOfNine Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Ik probeer al een tijdje films te bekijken op mijn dreambox. Na een minuut of 5 lopen die telkens vast. Het probleem doet zich ook voor wanneer verschillende coderingen gebruikt worden. Op een Duitse site dacht ik gevonden te hebben dat het een specifiek probleem van de Dreambox 7025 was. Heeft iemand van jullie dezelfde problemen, en nog beter, een oplossing?
rongogo Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 Een oplossing is er altijd, ik heb een swapfile gemaakt op een cf kaartje. Code: Swapfile op een DM7025 Pli image aanmaken in het kort.Open een telnet sessie met je dreambox, en tik onderstaande code in.dd if=/dev/zero of=/media/cf/swapfile bs=1024 count=32768Ipv /media/cf/swapfile, kan je ook /media/usb/swapfile en /media/hdd/swapfile gebruiken, Als volgt word de swapfile eenmalig aangemaakt door onderstaand commando: mkswap /media/cf/swapfileMet het volgende commando kan je de swapfile activeren, zonder je box uit te schakelen of te herstarten: swapon /media/cf/swapfileOm te zien of alles goed is gegaan, type onderstaan commando in je telnet venster:FreeAls je de Swap file automatisch mee wil laten op starten, dan moet je onderstaande uitvoeren:Bijvoorbeeld:Open de file /etc/fstab, met een editor, en voeg de volgende regel toe: /media/cf/swapfile swap swap defaults 0 0De groote van je swapfile bereken je door bv 32 mb x 1024 = 32768Dus bs=1024 en word count 32768, bereken je het anders,dan werkt het niet.By Rongogo Grtz Rgg
Gast SevenOfNine Geplaatst: 21 maart 2008 Geplaatst: 21 maart 2008 bedankt! Ik heb intussen al de swapfile kunnen creeren. Nu zullen we zien of het inderdaad mijn probleem oplost.
rongogo Geplaatst: 27 maart 2008 Geplaatst: 27 maart 2008 Origineel bericht van: SevenOfNine bedankt! Ik heb intussen al de swapfile kunnen creeren. Nu zullen we zien of het inderdaad mijn probleem oplost. En wat is de uitkomst grtzz RGG
Gast SevenOfNine Geplaatst: 28 maart 2008 Geplaatst: 28 maart 2008 loopt als een trein, maw probleem opgelost. bedankt voor de hulp.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen