Gast SevenOfNine Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Ik heb een TV-Vlaanderen abonnement. Sinds de upgrade naar Gemini 3.3 kan ik niet meer tegelijkertijd opnemen op een TV-Vlaanderen kanaal EN kijken naar een niet-TV-Vlaanderen kanaal. Ik vermoed dat er een probleem is met de instellingen van mijn twin tuner, maar heb geen idee hoe het wel moet. bedankt voor alle suggesties.
El_Bandito Geplaatst: 23 maart 2008 Geplaatst: 23 maart 2008 Menu > Instellingen > Common Interface > Geschikt voor meervoudig decoderen > AUTO. Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Gast SevenOfNine Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Dat lost het probleem helaas niet op. Ik kan dus wel tegelijkertijd een TV Vlaanderen kanaal opnemen en een ander TV Vlaanderen kanaal bekijken, maar niet een TV-Vl opnemen en bijvoorbeeld Eurosport Duitsland of TVEi bekijken...
JBnl Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Hoe heb je de tuner ingesteld ? Is tuner b doorgelust vanuit tuner A ? Of ieder zijn eigen kabel ?? groeten,JBnl
Gast SevenOfNine Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 inderdaad, tuner B is doorgelust naar tuner A. Bij Tuner A heb ik hetvolgende opgegeven: DiSEqC Mode : Toneburst A/B Port A : Astra 1F/1H/... Port B : Astra 1F/1H/... Als ik satfinder doe voor Tuner A, dan vindt hij een lock voor Astra. Voor tuner B heb ik SNR van 75%, AGC van 85%, maar geen lock.
arie kanarie Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 kijken naar 2 verschillende polarisaties gaat met de doorlus niet lukken. De LNB blokkeert, omdat deze geen 2 polarisatie's kan doorgeven. Je zal dan een duoLNB moeten gebruiken en hierop de 2 kabels naar de 2 tuners laten lopen. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Tisnix Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Hier wil ik even op inhaken.... Wat zijn verschillende polarisaties? Heb nu half jaartje de 7025 en ook altijd begrepen dat je een duo(twin?)LNB nodig had om verschillende zenders te kunnen zien, die niet op dezelfde transponder zitten. Groot was mijn verbazing dan ook toen bleek dat ik wel met doorlussen verschillende zenders tegelijkertijd kan zien/opnemen, zelfs verschillende transponders! Geef mij eens 2 zenders wat volgens jou niet kan, want ik heb het nog niet meegemaakt dat het niet werkt, of dan zou het telkens dezelfde polarisatie geweest moeten zijn. Ik begrijp dan ook nog niet waarom ik nog een DUO-lnb zou moeten ophangen... VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Tisnix Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Origineel bericht van: SevenOfNine inderdaad, tuner B is doorgelust naar tuner A. Bij Tuner A heb ik hetvolgende opgegeven: DiSEqC Mode : Toneburst A/B Port A : Astra 1F/1H/... Port B : Astra 1F/1H/... Als ik satfinder doe voor Tuner A, dan vindt hij een lock voor Astra. Voor tuner B heb ik SNR van 75%, AGC van 85%, maar geen lock. Ik heb bij tuner conf. ingesteld bij TUNER B; gelijk aan socket A. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
arie kanarie Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Citaat: Geef mij eens 2 zenders wat volgens jou niet kan, want ik heb het nog niet meegemaakt dat het niet werkt, of dan zou het telkens dezelfde polarisatie geweest moeten zijn. Ik begrijp dan ook nog niet waarom ik nog een DUO-lnb zou moeten ophangen... Ik heb inderdaad ook gehoord (van bekenden, maar nog nooit gezien) dat 2 verschilende zenders bekeken kunnen worden. In theorie is het gewoon zo dat een LNB ofwel Hor ofwel Vert door kan geven. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Tisnix Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Je hebt gelijk en nu snap ik ook wat wel en wat niet kan. Verschillende transponders lukt wel, maar alleen als de polarisatie hetzelfde is. Nog niet eerder kunnen ontdekken, waarschijnlijk omdat de meeste door mij bekeken zenders Horizontaal zijn. Belgié zender één en Nederland één samen gaat dus niet. VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Henksat Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Origineel bericht van: Tisnix Belgié zender één en Nederland één samen gaat dus niet. Wél als je de nieuwe TV Vlaanderen frequenties in scant, deze zijn nu allemaal vertikaal maar per 1 april worden deze horizontaal. De nieuwe frequenties zijn echter nu al in gebruik. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Tisnix Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Inderdaad, bedankt voor de tip! VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /
Rytec Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Even een tip wat mij gisteren opgevallen is. Ik heb ook de nieuwe frequenties in mijn settingslijst toegevoegd en die werken goed, ook in andere boeketlijsten moet je dan de juiste plaatsen. Ik heb de vorige niet verwijderd maar in een ander boekt gezet voor het geval dat. maar je moet niet vergeten eventueel timers opnieuw te programmeren anders gebruiken die nog steeds de vorige frequenties, dit merkte ik gisteren op terwijl ik live aan het kijken was naar VTM en er een opname startte en dat tuner B aangesproken werd om naar die oude freq. te gaan voor de opname. ~~Rytec Team~~ VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700 VUSolo,DM7025+,DM500 *Pli/Rytec EPG POWERED*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen