Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Ik krijg op mijn dreambox 7000 als ik op de HDD een bestand, directory etc. probeer aan te maken / verwijderen de foutmelding dat het file system readonly is. Wat kan ik hier aandoen?

Ik draai overigens de laatste pli image

Geplaatst:

vreemd,

een subdir maken in HDD dir moet gewoon kunnen lukken.

Misschien gebruik je niet het goede programma/commando. Probeer eens met DCC of TotalCommander.

Wel weet ik dat bijv de /bin/ dir afgeschermd is (dus niet /var/bin/)

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Misschien is je harddisk helemaal niet gemount. Zie je wel de andere files er op staan? Als die er wel staan, dan is er waarschijnlijk een schijffout op je harddisk en wordt-ie vanzelf read-only gemount om verdere fouten te voorkomen.

Geplaatst:

hi, ik zie de schijf wel & kan de bestanden gewoon lezen. Dan moet ik toch maar proberen de schijf nog een keer te formatteren. In mijn andere dreambox heeft de schijf het ook na 5 jaar begeven dus op zich zou het me niet verbazen als deze ook langzaam tot zijn einde komt.

Geplaatst:

Ik heb dit slechts 1 keer meegemaakt. Kon niets meer schrijven naar de hdd. Tot mijn verbazing was het probleem verholpen nadat ik korte tijd de spanning ervanaf gehaald had en de box weer opnieuw opstartte. Wellicht werkt dat bij jou ook.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Geplaatst:

Citaat:
In mijn andere dreambox heeft de schijf het ook na 5 jaar begeven dus op zich zou het me niet verbazen als deze ook langzaam tot zijn einde komt.

Zijn de spanningen die op de HDD komen wel goed en stabiel?

Mogelijk een voedingsprobleem.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen