Gast SevenOfNine Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Ik heb zowel een interne harddisk als een netwerkdrive. Tot nu toe nam ik altijd op op de hdd, maar dat leidt tot serieuze warmte in de dreambox. Waar kan ik de dreambox vertellen dat ik niet op de interne hdd maar op de netwerkdrive wil opnemen? Ik heb er het gemini 3.3 image opstaan. bedankt!
Gast ricardo666 Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 Ik gebruik Ronald met de Happy 2000 skin vanaf IHEAD een stukje sscript je gehaald en dat in de skin geplaatst nu kan ik bij het aanmaken van een timer aangeven waar ik mijn opname wil hebben. Link Richard
Ptje Geplaatst: 24 maart 2008 Geplaatst: 24 maart 2008 In Pli kun je dat gewoon in het menu aangeven.
The Iron Maiden Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Hallo, Ik heb alleen de keuze om op de interne HDD op te nemen. Ik neem aan dat ik dat externe mounts moet configureren,als ik op een externe HDD wil opnemen. Wie kan me vertellen hoe ik dit moet instellen? Ik ben helemaal niet bekend met NFS/CIFS mvg, The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
10_KV Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Origineel bericht van: The Iron Maiden Hallo, Ik heb alleen de keuze om op de interne HDD op te nemen. Ik neem aan dat ik dat externe mounts moet configureren,als ik op een externe HDD wil opnemen. Wie kan me vertellen hoe ik dit moet instellen? Ik ben helemaal niet bekend met NFS/CIFS mvg, The Iron Maiden Hoi, Ik wil ook graag op een externe hd opnemen, maar ik krijg het mounten maar niet voor elkaar. 'k heb een iomega netwerkdrive die ook nfs aankan. Dus dat zou geen probleem moeten geven, maar het lukt gewoon niet. Heb trouwens een DB 7025+ met gemini 3.30 geen interne hd Wie kan mij vertellen hoe dit te doen. Alvast bedankt mvg, Jan dreambox 7025+ met gemini/milo
Gast SpiekerJozef Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Ter info, je schakelt op deze manier volgens mij wel alle functionaliteit uit van een evt. interne schijf, bv. EPG opslag en evt. swap-file. Je zult dus alle overige functionaliteit ook moeten aanpassen. (ik heb er geen schijf in mn 7025 zitten) Alleen in deze volgorde afwerken.... Hoofd-map aanmaken bv. "dreambox" met evt. username en password op de netwerkschijf. Evt. de bereikbaarheid testen met je pc. (in explorer: //192.168.x.x/dreambox Een map genaamd "movie" aanmaken "in" de directory dreambox op de netwerkschijf De schijf mounten via de automount editor, zie screenshots (Mounten naar dreambox-dir, niet naar movie-dir) box rebooten Daarna: - putty/telnet opstarten - inloggen op dreambox - invoeren stap voor stap (onderstaande werkt alleen als het mounten goed gebeurt is) cd.. cd.. (zorg dat je in de root zit "/") rm hdd ln -s /automount/hdd hdd ls -all (vergelijken met screenshots) daarna: cd /media ln -s /automount/hdd hdd ls -all (vergelijken met screenshots) Ik zou zeggen kijk eens hoever je komt.. heb het snel geschreven misschien dat er een of meerdere stappen niet instaan... disclaimer: no guarantees alles backuppen van te voren :-)
10_KV Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Hoi Spiekerjozef, Bedankt voor de uitleg, Ik ga het proberen of dit lukt. Ik vindt dit in iedergeval duidelijker dan wat ik tot nu toe op internet heb gevonden en ook heb geprobeerd wat mij dus uiteindelijk niet wou lukken. alle funtie die ik dan zou missen vindt ik nu nog niet zo belangrijk, het gaat mij meer om af en toe iets op te kunnen nemen. Ik laat het nog even weten of het is gelukt. MVG Jan dreambox 7025+ met gemini/milo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen