Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sorry als dit een vraag is die al tig keer gevraagd is, maar als ik dvb of dvb-s2 ingeef bij zoeken krijg ik nooit een resultaat.

Ik heb dus een 7020s. Maar ik kan in mijn zenderlijst de verschillende HD posten die toch op astra of hotbird zitten niet vinden. Nu ben ik in sommige topics iets tegen gekomen dat je een DVB-S2 tuner zou moeten hebben. Heeft de 7020s die niet?

Is het mogelijk om die in te bouwen? Of kan je op 1 of andere manier die posten toch krijgen?

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Geplaatst:

zover ik weet is dat niet mogelijk,

DVB-S2 uitzendingen zijn ook in MPEG4 dacht ik? en dat kan jou 7020 nooit decoden? ( mijne ook niet :+ )

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ou-Tannu

DVB-S2 uitzendingen zijn ook in MPEG4 dacht ik? en dat kan jou 7020 nooit decoden? ( mijne ook niet :+ )

Ja, maar dan zou ik het toch kunnen streamen naar de pc. Dat gaat nu ook met die hd uitzendingen wink

Dreambox DM 7020-S, Samsung 200GB HD, Gemini

Geplaatst:

uhm.. well.. BBC-HD is afaik gewoon DVB-S en niet DVB-S2 :?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:

@BCP88,

De Dreambox 7020 heeft geen DVB-S2 tuner.

Of inbouw van een DVB-S2 tuner mogelijk is weet ik niet.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Op dit moment zijn er nog geen losse DVB-S2 tuners te krijgen. Mogelijk als de DM800 er is dat ze wel los te krijgen zijn. Die zou dan mogelijk in een DM7025 kunnen. Echter, een DM7020 heeft toch geen modulaire tuners? Dus ben bang dat je daar niets aan hebt.

Geplaatst:

een beetje handige knutselaar zou het mischien voor mekaar krijgen.

ik vind dit wel een interesant onderwerp,

er zit in de 7020 op de print (moederbord) ook een plek voor een 2de tuner, en er is ook enigma 2 software voor de 7020, dus ik denk dat het wel mogelijk is, maar de vraag blijft hoe?

ik zelf ben niet bang om de soldeerbout er in te zetten,

alleen waar haal ik de tuner(s) vandaan om dit uit te proberen,

die 2de tuner is dan wel oftopic,

maar het zou leuk zijn als er een upgrade mogelijk is op de 7020.

Geplaatst:

MPEG4/H264 kan je NIET decoderen ook al steek je zo een DVB-S2 kaart in je doos. De IBM chip die in de oudere generaties dreamboxen zit ondersteunt enkel mpeg2.

OK er kunnen HD uitzendingen zijn in MPEG2, maar dat is meestal niet het geval, met MPEG4 krijg je sowieso beter beeld in minder bandbreedte.

Wat ga je dan doen met het HD beeld? Via scart weergeven? Get over it, je hebt gewoon een nieuwe bak nodig, niet alleen een tuner wink

edit:Ah juist de ibm chip zou wel mpeg4 ondersteunen, maar dream multimedia heeft dat nooit geimplementeerd..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen