Gast vortexx Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 hoi, ik heb een dreambox DM7000 en een livebox als router. Nu wil ik ftp'en en telnetten via mijn werk naar mijn huis. Ik forward dus poort 21 en 23 naar de ip van mijn router, maar als ik van mijn werk probeer te telnetten, dan kom ik steerd in de login van mijn router en niet van de dreambox. Het heetft altijd goed gewerkt, alleen sinds een reset op de livebox wil het niet meer lukken. Ik gebruik gb@x en de poortforwarding daarvoor gaat wel goed. Wie weet wat hier aan de hand is? bedankt
Simean Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 Zet eens het beheer van je livebox voor extern uit. Hij kan die niet forwarden als hij ze zelf openstelt. ofwel moet je een andere poort gebruiken en die dan intern forwarden naar de juiste.. zoals bvb 2121 extern forwarden naar 21 intern oid. Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
Gast vortexx Geplaatst: 25 maart 2008 Geplaatst: 25 maart 2008 bedankt voor je snelle antwoord. Zou je me kunnen uitleggen hoe ik dat moet doen? Z
Alfi Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 NOOIT je box via telnet bereikbaar maken vanaf het web. Telnet is een uitermate onveilige manier. Zelfs FTP zet ik mijn kanttekeningen bij. Installeer dropbear (ssh daemon) op je dreambox (poort 22) en het is al eens stuk veiliger. In plaats van FTP kun je dan secure copy (scp) gebruiken. Voor een terminal (telnet alike) omgeving kun je Putty gebruiken. Zoek maar eens op winscp, heb je nog een mooi mickeysoft progje om bestanden over te hevelen van en naar je dreambox. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Happy2000 Geplaatst: 26 maart 2008 Geplaatst: 26 maart 2008 Origineel bericht van: vortexx hoi, ..... Ik forward dus poort 21 en 23 naar de ip van mijn router..... Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat je de poorten forward naar het ip van je dreambox? VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen