Ga naar inhoud

[DM7025] Is mijn decoder DOOD ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij het aanleggen van mijn Dreambox DM-7025 komt er niets meer op de display ?

De backlight van de display werkt want ik zie die efkes oplichten maar meer niet ?

'k Heb de harddisk al eens los gelegd zonder resultaat.

'k Heb ook de voeding eens los gekoppeld zonder resultaat.

What can I do ?

Recupel ?

Geplaatst:

misschien eerst proberen om eens opnieuw te flashen (via de webif of dreamup).

pas daarna kan je pas gaan concluderen of mogelijk idd de voeding gesneuveld is (of mogelijk toch weer net iets anders).

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Als hij niet meer gloeiend heet wordt boven de voeding (rechtsboven) zal de voeding wel gesneuveld zijn van de hitte...

Veel voorkomend db7025 probleem waar kennelijk niemand om geeft.

Als je nog onder garantie bent, zijn er 2 keuzes:

1) terug naar de winkel en afhankelijk van de verkoper heb je hem snel weer (als hijzelf de herstelling doet)

2) als je een beetje handig bent, ticketje aanmaken bij Dream-multimedia en ze sturen je wel een nieuwe...

Geplaatst:

Citaat:
Veel voorkomend db7025 probleem waar kennelijk niemand om geeft.

Hoezo, niemand er om geeft.

volgens mij, is het probleem, zeker hier op s4a, vaak genoeg besproken en zover ik weet is niemand met problemen blijven zitten.

Soms moet je een nieuwe voeding claimen. heb je de 7025 bij een goede leverancier gekocht, heb je binnen een paar dagen een nieuwe.

Hij je bij een mindere leverancier,dan duurt het gewoon wat langer. :D

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Dat die nieuwe voeding dan ook weeral heet wordt, wil zeggen dat het gewoon een slechte design is...

Maar toch blijft men die dozen zo (ver-)kopen, dus daar besluit ik uit dan men er niet om geeft.

Als ik autos verkoop waarvan de motor steeds oververhit geraakt, zou ik die ook blijven verkopen? Waarschijnlijk niet.

Men heeft al verschillende versies van die voeding aan de mensen verkocht, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik weet wel: "je moet niets op de box zetten, goede verluchting dus niet in een kast, plaats en koeler..." maar dat zijn lapmiddelen, zonder de oorzaak aan te pakken.

Ik ben wel benieuwd hoe lang de "andere" electronica in de box het uithoud met die hoge temperaturen, vooral de HDD als je die erbij zet (tip: kijk eens naar de temp van de disk als hij 2 uren draait... en kijk dan ook eens in de datasheet van de disk wat maximaal toegelaten is.)

Geplaatst:

die electronica kan dan wel heet worden, maar als de componenten er op gemaakt zijn is er niks aan de hand.

het is een hele normale zaak als een voeding op sommige plekken wel 60 graden celcius wordt, dus die voeding is dan niet oververhit maar gewoon bedrijfstemperatuur.

je motorblok pak je ook niet beet als i warm is, maar ja dat is appels met peren vergelijken.

Geplaatst:

You're ALL GREAT GUYS !

Nieuwe voeding besteld.

Nieuwe voeding geplaatst vandaag.

Hij doet het terug !

De nieuwe voeding is een stuk kouder dan de vorige !

Thanks for helping ! :-)

Gast thomas999
Geplaatst:

Anders kan je altijd nog een kleine fan inbouwen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen