hitter Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Hallo, Ik heb problemen met het Flash-en van een DM600. Ik had tot gisteren Enigma draaien. Ik kreeg de DVD-play niet aan de praat en heb vervolgens de "standaard fabrieks instellen" proberen terug te zetten via het optie menu. Als ik de DM600 nu opstart komt het opstart-scherm in beeld (Loading enigma...) en vervolgens ook (in het engels) "one moment please start cccamx2.0.4. en vervolgens wordt het beeld weer zwart om na enkele seconden weer het opstart-schem te tonen. In deze loop blijft de DM600 hangen. Ik kan wel via FTP of via een telnet op de DM600 komen. Echter nu heb ik geprobeerd op een image opnieuw te flashen via seriele kabel(mbt DreamUp) maar dit lukt niet. Bij de Enigma en de pli-helenite krijg ik dezelfde foutmelding (ligt dus niet aan de image): "Got wrong response from box: HTTP/1.0 400 Bad Request Server: yahd v1.0". Kan iemand mij verder helpen?
Simean Geplaatst: 31 maart 2008 Geplaatst: 31 maart 2008 Open je Telnet client en maak verbinding met je DreamBox. Standaard is ook hier... Login: root Pass: DreamBox Type de volgende commando’s (na iedere regel ENTER) mount /boot –o remount,rw rm /boot/* reboot De DreamBox staat nu in de wachtstand. Open je internetbrowser (bv. Internet Explorer) en type in de adressenbalk het IP van je DreamBox. (voorbeeld 192.168.0.103). (deze is meestal dezelfde als hij voorheen had, anders moet je even in de router kijken welke hij heeft gekregen of scannen) Nu opent er een pagina getiteld: This is the DM600 bootloader Web Interface met daaronder een afbeelding van de processor en wat tekst. Klik rechtsonder op de oranje link firmware upgrade Op de volgende pagina op Blader en selecteer de te flashen image. (LET OP! Alleen images geschikt voor de 600 en eindigend op .nfi) Daarna klik je op Flash!. De image wordt geladen en vervolgens geflashed. Geduld, dit duurt even. Wanneer het blauwe balkje naar de 100% gegaan is en er staat fineshed kun je de box uitzetten en vervolgens weer aan. Hij start nu op met de nieuwe image! Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
hitter Geplaatst: 5 april 2008 Auteur Geplaatst: 5 april 2008 Hallo Simean, Mijn DM600 doet het weer, bedankt voor de tip!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen