Ga naar inhoud

[600S] is het mogelijk een S-ATA harde schijf te monteren ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net mij nieuwe Dreambox 600 binnen. Ik had nog een nieuwe Seagate Moementus 7200 100 GB harde schijf liggen. Dreambox opengeschroefd en harde schijf erin gemonteerd, echter de aansluiting past niet. Ik denk dat dit een SATA harde schijf is terwijl er een IDE aansluiting in zit.

Is dit nog op een andere manier op te lossen ??? of zal ik toch een andere harde schijf moeten kopen. Ik dacht dat iedere 2.5 inch schijf mogelijk was

Geplaatst:

Je zal een andere hd moet aanschaffen...

Of wachten op een DM800 smile die heeft wel SATA.

Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo

Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W

• 2 weken later...
Geplaatst:

Je kunt een IDE naar SATA converter kopen, kosten rond de Euro 10,00 bij mijn computerboer. Converter werkt in 2 richtingen.

ff checken of er ruimte genoeg in de kast is, de 600s blinkt niet uit in reserve ruimte lijkt mij.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Geplaatst:

Was al eens geprobeerd in een dm7000 en dat scheen niet

te werken.(zie o.a. hier )

Nu is een 600 geen 7000 natuurlijk maar ik verwacht dezelfde problemen.

Ron

Geplaatst:

Ik heb de 100 GB Seagate harde schijf voor 50 euro verkocht op marktplaats en voor 50 euro een 160 GB ata Seagate 5400 schijf gekocht. Werkt perfect.

Ik had al gelezen dat een converter niet ging werken, trouwens is vrijwel geen ruimte in de DM 600.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen