Ga naar inhoud

[7020S] Dreambox loopt vast tijdens configuratie i.c.m disecq 4 IN 1 switch

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

dag allemaal

ik bezit een db 7020i ,ik heb juist een diseq switsch gekocht,om 2 antennes op aan te sluiten, eertste antenne voor astra en hotbird en de 2de antennne voor nile sat, als ik op de configuratie paneel ga en selekteer een 4 sat met optie AB,dan blokeert de receiver helemaal,dan moet ik hem volledig op en aanzetten,maar de receiver ziet er maar 2satelieten (dus astra en hotbird) en kan geen andere satelieten selektioneren, weet iemand wat ik fout doe,hij draait op gemini 4.20 of moet ik hem terug her flaschen.

Geplaatst:

ja ik ben hier terug gekomen,kan het zijn dat db geblokeert zit op astra en hotbird,voorwat betreft de sat configuratie,want van het ogenblik dat ik 4sat voor mijn switch sektioneer,dan blokeert hij, voor het ogenblik heb ik beeld op astra hotbird,maar de andere sat kan ik niet selektioneren(dus mijn andere schotel)weet iemand een oplossing?

Geplaatst:

Code:
eertste antenne voor astra en hotbird en de 2de antennne voor nile sat, 

Moet ik begrijpen, dat jij een monoblock (Astra/Hotbird) en een Nilesat LNB probeert te schakelen via een 2/1 switch.

Dan verwacht ik, dat jij door de monoblock in de problemen komt.

Hier zit namelijk ook al een switch in.

Of je die geschakeld gaat krijgen, betwijfel ik.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Neen ik heb 2 schotels 1ste voor astra en hotbird ,elke sat met een apparte lnb en de 2de schotel enkel voor nile sat en daar zit 1lnb op naamelijk voor de nile sat.de diseq switch is een 4ingangen(dus 4lnb's) en 1uitgang naar de receiver;het probleem is als ik de sat configuratie paneel opga,en selekteer 4satelieten,dan blokeert de receiver kompleet,en als ik hem op 2sat of afwijkende positie zet ,dan toont hij enkel maar astra en hobird, en andere satelieten zijn niet te zien.

model van de switch:commutateur diseqc 4 ingangen UNIVERS MET GOLDEN CONNECTION,

voor het ogenblik doe hij het uitstekend voor het switchen tussen astr hotbird maar voor de nile sat niets te zien.

Geplaatst:

Citaat:
uitstekend voor het switchen tussen astr hotbird maar voor de nile sat niets te zien.

Dan denk ik dat;

1, je toch geen juiste afstelling hebt van de Nilesat

2, mogelijk je zenderlijst corrupt is, m.n. het Nilesat gebeuren.

3, je satellites.xml niet correct is.

(Anders kan ik niet verklaren waarom je box vastslaat)

Kan je wel zenders inlezen vanaf die Nilesat?

En zijn die zenders die jij eventueel binnenkrijgt, wel van Nilesat? (zie satcodx of kingofsat)

Het is toevallig geen diseqc 2.0?

Die versie, geeft alleen maar problemen bij dreambox

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

DE versie van mijn diseqc is 1.0

JE vroeg of de nilesat juist (de chotel)is,inderdaad ,want als ik mijn oude receiver op aansluit,dan krijg ik zo'n 100 tal zenders binnen,wat bedoel je met uw punt3 van je vraag?

ik denk nog aan 1ding en dat is hem volledig niewe image er inzetten en van beginaf herbeginnen,zo dat ik de begin configuratie krijg zoals je hem voor het eerst start.

wat denken julie daarvan?

Gast delagroov
Geplaatst:

In satelittes.xml staan alle satellieten in met bijbehorend transponders.

Omdat je zegt dat je alleen maar uit twee satellieten kan kiezen, lijkt het erop dat die lijst is aangepast.

Kans is groot dat als je voor 4 satelliet kiest dat die daarom vast loopt, omdat in de lijst er maar twee staan.

Kijk voordat je helamaal gaat flashen eerst even naar die satellites.xml. Dat kan met ftp programma bv DCC.

De lijst staat dan in /etc/tuxbox/

En omdat je tussen drie sats wil switchen kan je kiezen voor afwijkende configuratie. Daar kan je dan drie sats instellen.

Bij de normale kan je allen kiezen tussen twee en vier sat.

Trouwens je hoeft zowiezo niet op nieuw te flashen, want

je kan ook kiezen in dat geval voor terug naar fabrieks-instellingen.

satellites.zip

Geplaatst:

inderdaad, ik heb via de DCC en etc tuxbox gezien,en er staat maar astra en hotbird,hoe kan ik de andere sat er in doen,of kan het ook via de menu van mijn receiver?

Geplaatst:

met OpenDBedit of Dreamset, je zenderlijst uit de dreambox uitlezen en dan de Nilesat toevoegen.

Als je dan je zenderlijst weer upload, moet nilesat wel herkent worden.

Je kan dan handmatig je zenders inlezen.

grtz arie

Gast delagroov
Geplaatst:
Origineel bericht van: MIMTRAM
inderdaad, ik heb via de DCC en etc tuxbox gezien,en er staat maar astra en hotbird,hoe kan ik de andere sat er in doen,of kan het ook via de menu van mijn receiver?

De bijlage die ik erbij heb gedaan unzippen en dan met ftp naar etc/tuxbox zetten ipv de satellites.xml jij nu erin heb staan.

Dan kan je daarna in sat configuratie jou sats kiezen.
Geplaatst:

hartelijk dank medesatters voor julie hulp,ik heb gedaan zoals julie gezegd hebben,en alles werkt perfekt.

ook de nile sat is nu aanwezig op mijn receiver,

van mijn mag er nu een slot op.

nogmaals dank aa allen

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.