Ga naar inhoud


nokia 6110 of een ander


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Bij de N95 gaat het verhaal dat er oorspronkelijk geen GPS in de planning zat.

Daardoor is de GPS chip onderin beland en is de ontvangst slecht.

Verder zit er bij de N95 geen navigatieprogramma bij, dat zul je er los bij moeten kopen.

 

Voor beide toestellen geld dat Tomtom (nog) niet met de interne GPS overweg kan.

Je kan er op dit moment Nokia maps, Route 66 of Garmin Mobile XT op draaien.

 

Ik heb zelf een Nokia 6110 Navigator en ik ervaar als groot nadeel dat het geluid van de navigatie over de carkit gaat (bluetooth) en dus iedere keer de radio onderbreekt.

Als je het geluid uitzet dan is meteen je hele telefoon stil, dus niet alleen de navigatie.

 

Verder ben ik niet erg te spreken over de ingebouwde Route 66 software(Alleen Benelux, Europa bij te kopen à €99 plus de 2Gb Micro-SD kaart die je nodig hebt).

Daarnaast is de achterkant van de 6110 Navigator vrij kwetsbaar, de RVS afdekking over de camera is erg dun en is bij mij al gedeukt.

 

Er is voor de 6110 Navigator een speciale autohouder CR-48, die echter zo knullig is dat die bij mij na een half jaar kapot ging, heb nu daarom een universele houder CR-39.

 

Erg onhandig is verder dat de laadaansluiting aan de bovenkant van het toestel zit.

 

Ik heb ook van tijd tot tijd, vooral tijdens het navigeren dat de hele telefoon crasht en dan reboot zonder geluid.

Na nog een tweetal reboots is alles weer goed.

 

Ik heb nu een losse Tomtom One erbij en had achteraf liever een wat compactere telefoon zonder GPS gehad.

 

Als je wel een toestel met GPS wilt zou je ook eens naar de Nokia N82 kunnen kijken, weer iets nieuwer en naar mijn idee iets degelijker uitgevoerd.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...