Ga naar inhoud

[7020] Moteck 2100A draait niet meer.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jippie!

Hij draait weer.

Net zo onverklaarbaar als het probleem ontstaan is, is het ook weer verdwenen. Geen idee waarom, ik heb niks verandert. Sterker nog, het is hier pokkenweer met de hele dag regen, ik ben niet eens buiten geweest...

Geplaatst:

Eergisteren stopte de motor weer net zo onverwacht.

Vandaag is het echter koud met veel regen. En zie: de motor doet het weer. Er begint zich een patroon te ontwikkelen:

-bij kou en regen werkt de motor prima.

-bij warm en droog weer werkt de motor niet.

De dreambox weet niks van het weer, dus het probleem zal de rotor zijn.

Iemand een idee?

Mantelstroom o.i.d?

Gast thomas999
Geplaatst:
Origineel bericht van: 1664

-bij kou en regen werkt de motor prima.

Je zou kunnen denken aan metaal (F-connector en slecht contact) dat bij koud weer krimt. Dan is de geleiding beter. Elektrische stoom geleidt zowiezo beter bij lage temperatuur. Maar dat is puur theorie natuurlijk.
Maar misschien is een wat betere geleiding net het stapje meer, dat de motor nodig heeft om te kunnen draaien.
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Het kan inderdaad vanalles zijn. Na de reset deed ie het hier weer, 1 week. Nu hebben we 'm van het dak gehaald en wat denk je... beneden doet hij het, al hapert hij wel. (blijft hangen, lampje knippert oranje als ie stopt, en gaat dan weer verder...)

Ondanks dat de leverancier het zeldzaam vond, wordt ie nu toch vervangen door een andere rotor. Misschien komt er nog een andere moteck, of er komt er een op voorraad... ik zie wel.

Jan Huijsmans

VU+ Uno 4K SE + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Geplaatst:

als het lamje orange is en knippert,dan is er te weinig spanning,eventueel veroorzaakt door een los contact.

Soms worden haakse tussen koppelingen gebruikt,deze maken soms slecht contact.

Draadbreuk is een optie.(veel beweging).

Gebruik je usals?Met deze funtie is ressetten niet nodig.

Het kan ook aan de tuner liggen evenals de voeding.

Als de stroomsterkte in de buurt van de 200mA komt kun je problemen krijgen.

Zelf heb ik een stab-motor deze werkte ook niet meer,tuners uitgewisseld waarna het wel weer werkte.

Je kunt een ander motor testen,maar ik zou een andere tuner proberen.

Geplaatst:

Ik heb gehad met dezelfde rotor. Het vervelende was dat ik er niet bij kon (dak te hoog)

Oorzaak was ik was naar de uiterste stand gegaan 45 graad Oost.

Na enkele maanden deed hij het opeens weer (ik gebruikte een andere schotel tussentijds) en nu werkt hij weer probleemloos al weer een klein jaar.

Dus niet te gauw weggooien. Eens een andere tuner gebruiken misschien goed, misschien geeft deze dan net meer volt af om hem uit de slaapstand te krijgen. en kontakten nalopen!

Reptovis

Dreambox 7000S + Maxtor 300GB + Quattro 0.3dB Lnb + Triax 110 + Sg2100/Topfield 5500 + Maxtor 300GB + Dual Lnb + Triax 90 + Sg2100 + Aston 1.07 + Xcam/Humax 5400 + MM/Reptielen/Vissen/Honden

Geplaatst:

Hmmm, afgelopen vrijdag gemeten, de kabel gaf boven gewoon de 18V die je zou verwachten bij een H transponder, dus nieuwe besteld.

Zondag opgehangen... geen sjoege (wel beneden, overigens ook haperend). Bij meten geen spanning... massa weg gevreten. (de palm hiervoor had wel afschrem hulzen, maar de stab daarvoor niet... kabel 'op')

Jan Huijsmans

VU+ Uno 4K SE + 2 TB netwerk storage, Palm SG-2100A (73E - 58W), Triax 78cm schotel + MTI AP82-XT2N

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen