Novum Geplaatst: 14 april 2008 Geplaatst: 14 april 2008 Ik heb een DM500 waar ik CCcam op draai, onder PLI, prima te begrijpen allemaal. Nu heb ik hier een receivertje waar een newcamdclient ingebakken zit, naar keuze de 5.00 of de 5.25. Je kan dan het ipadres, gebruikersnaam, wachtwoord, poortnummer en deskey invullen. Dus wil ik dat testen. Kijken of ik m’n canal digitaalkaartje kan sharen. Newcs gedownload, blauwe knop, CCcam uitgezet als standaard softcam, newcs gekozen als kaartserver, kaartserver herstart met rode knop. Duh; geen beeld op de 500, ook niet op de client. Onder var/tuxbox/config de Newcs.xml bekeken, en ik neem aan dat ik daar wat moet veranderen? Er wordt over 2 kaartlezers gepraat, de 500 heeft er maar 1. Moet íe op 600 of 358 draaien? Wie kan me vertellen hoe deze config er uit moet zien oor de 500? En mag ik er van uitgaan dan na het starten met de rode knop er beeld zou moeten zijn op de 500? Eerder heeft het weinig zin om de share te testen lijkt me? Graag wat hulp bij dit onzinnige experiment!
Ome Merde Geplaatst: 15 april 2008 Geplaatst: 15 april 2008 newcs is een cardserver, geen emu. je kan met cccam prima naar een newcamd server connecten, hoe dit moet staat in cccam.cfg je kan met cccam niet met een newcs server connecten, tenminste niet dat ik weet ... op die receiver met newcamd erop moet dus een cardserver draaien, hetzij newcs of cardserv (van newcamd). als dit laatste het geval is kan je daar dus mee connecten. succes, merDe deze ruimte is te huur
Novum Geplaatst: 16 april 2008 Auteur Geplaatst: 16 april 2008 Bedankt voor je antwoord! Ik zie dat m'n vraagstelling fout was, even wat verduidelijking. Ik heb een DB500, draai normaal onder CCcam, kan ik aardig mee lezen en schrijven, ook wbt sharen. Nu heb ik hier ter test een receiver die alleen een newcamdclient is, naar keuze 5.00 of 5.25. Dus wil ik kijken of ik dat ding op m'n 500 kan laten connecten. MAARRRRRRR, dan moet ik de DB wel eerst geschikt daarvoor maken! Volgens mij can dat op 2 manieren, of met newcs als cardserver, of newcamd dowloaden en dan cardserver als kaartserver gebruiken. Ik neem aan dat als ik newcs gebruik ik daar dan op de DB500 met CCcam op zou moeten inloggen om beeld te krijgen, en dat als ik cardserver als kaartserver gebruik ik newcamd als softcam moet selecteren. Hoe dan ook, in dat laatste geval geen beeld op de DB500, en zodra ik CCcam als softcam selecteer draai ik op CCcam.... Zonder CCcam geen kaartinfo, laat staan dat ik aan m'n sharetestje kan beginnen! :-) Vermoedelijk moet ik dus iets aanpassen aan de standaard configs die meekomen bij het downloaden, maar wat? Newcamd ken ik alleen als client, van vroeger? Maar zelf draaien, euh........ Hoe zet ik dit het makkelijkst op in Pli?
Novum Geplaatst: 16 april 2008 Auteur Geplaatst: 16 april 2008 Ik ben even weer wat verder, niet dat ik het in m'n eigen DB voor mekaar heb, maar iemand anders heeft even een newcamdserver voor me opgezet. Die werkt, ik kan er met m'n DB via een N-regel in CCcam op sharen. Maarrrr, dat testapparaat met die newcamd 5.25 client aan boord kan er niet op inloggen. Nu kan dat 2 redenen hebben? Ik meen dat je bij newcamd altijd een gelijke versie moet hebben? Die testserver draait onder zeszoveel, zou dat de oorzaak zijn, en moeten we voor de tesserver op zoek naar de oude 5.25. Of, zou het komen omdat ik in die client alleen maar ipadres, naam, passwd, poort en deskey kwijt kan, en dus geen wan cardserver? Hoewel je die 2 laatste ook niet in een N-regel van CCcam gebruikt?
Novum Geplaatst: 16 april 2008 Auteur Geplaatst: 16 april 2008 Ah, ik heb het werkende op die testserver! :-) Nu ooit nog 's zelf die verdraaide kaartserver voor mekaar krijgen!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen