Royco Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 HAllo, Ik wil middels Samba de "music" schijf op mijn XP server mounten. Nou kan ik de dreambox op mijn server benaderen en mounten: Maar ik kan dus niet mijn "music" schijf mounten op de dreambox. Nou heb ik o.a. deze instelling geprobeerd: Wie weet wat ik verkeerd doe? Bvd!
Gast WanWizard Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 Server directory moet niet "\\server\music" zijn, dat is Microsoft-speak. zet daar gewoon "music" in, als dat de naam van de share is. De box zal het IP adres gebruiken om de connectie te maken. Verder zou ik CIFS gebruiken in plaats van SMBFS.
Royco Geplaatst: 26 april 2008 Auteur Geplaatst: 26 april 2008 Bedankt voor je antwoord, echter doet hij het zo ook niet. Middels CIFS heb ik het al werkend, alleen als ik mp3's afspeel dan happerd hij... vandaar dat ik het nu middels samba wil proberen.
Gast WanWizard Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 smbclient wel geinstalleerd staan? Als CIFS hapert, dan kun je proberen wat met de buffers te spelen, door in de options rsize=8192,wsize=8192 op te nemen (en dan te testen met waardes als 4096 en 16384). En je XP staat op dat moment geen andere dingen te doen? Een dreambox heeft een vrij constante stroom data nodig, als XP dat niet aan kan leveren heb je ook een probleem. Er van uit gaande dat je geen 7020 met de "netwerk bug" hebt natuurlijk...
Royco Geplaatst: 26 april 2008 Auteur Geplaatst: 26 april 2008 Ik heb verder geen SMB client geinstalleerd, moet dit op de dreambox komen te staan dan? Heb je mischien ook een linkje waar ik die evt kan downen? Het is een DM600 en met CIFS hapert hij ook als er totaal geen activiteit is op de server en dreambox.
tfh Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 Ook ik had last van haperen via CIFS. Niet veel, maar toch een klein hikje elke 10 minuten oid. Ook DVD ISO's afspelen liep niet helemaal lekker. Nu heb ik inmiddels NFS draaien en dat werkt een stuk beter!
Gast WanWizard Geplaatst: 26 april 2008 Geplaatst: 26 april 2008 Origineel bericht van: Royco Het is een DM600... Oops. Scheef gekeken... CIFS zou in principe geen problemen moeten geven. Ik draai dat hier op een oude 7000 via een wireless link, zonder hickups. Wel is het erg gevoelig voor tuning (je moet wat met de parameters spelen), en nog meer voor zaken die parallel CPU of IO verbruiken. En die zijn er altijd. Ik heb op een van mijn 7000's de boel op zo'n USB stick met een lichtje staan, en die met een verlengkabel naast mijn box gelegd. Je wilt niet weten wat die box allemaal zit te doen, ook al kijk je gewoon TV. Dit stick ligt om de haverklap flink te knipperen. Idem voor Windows, die doet onder water van alles. Verder is XP een desktop OS, en getuned voor foreground performance, niet voor serving. En dus kunnen er best zaken lopen die een continue streaming proces in de weg staan, zeker als het een stream met een beetje bitrate is. Ga maar eens een tijdje met je oor tegen de PC zitten. Wedden dat je de harde schijf bezig hoort, ook al heb je geen programma gestart en raak je het toetsenbord niet aan?
Royco Geplaatst: 27 april 2008 Auteur Geplaatst: 27 april 2008 @WanWizard Ook als ik in XP "achtergrond service" de prioriteit geef dan heb ik dit probleem, tevens zie ik ook onder taakbeheer dat hij heel de tijd 99% "niet-actieve systeem processen" heeft (dus dat er geen processen de cpu belasten). Aan de hand vh HDD ledje zie ik ook dat er geen schijf activiteit is zodra ik de CIFS unmount. Dus ik denk dat het niet zo zeer aan XP ligt, misschien is het gewoon de combinatie van @tfh Het zijn inderdaad hele kleine hickups, maar wel vervelend als je muziek aan het luisteren bent. Welke NFS server heb je op je windows draaien, weet je misschien een die goed en gratis is? Dan zal ik eens kijken of NFS ook beter werkt bij mij.
NINjak Geplaatst: 27 april 2008 Geplaatst: 27 april 2008 NFS is sneller maar voor mp3 zou smbfs of cifs veruit snel genoeg moeten zijn want zoveel k/s aan data is het ook weer niet. Ook zal je pc/cpu niet zo erg druk moeten zijn met het streamen van een mp3tje. Dus ik denk dat het ergens anders in zit en dat als zou je NFS gaan gebruiken het mogelijk niet zal helpen. Heb je evt. geen virus killer die alles aan bekijken is, anders een firewall die wat tegen probeert te houden of anders een "net limiter" die je upload (zeer) beperkt?
tfh Geplaatst: 27 april 2008 Geplaatst: 27 april 2008 @NINjak, Ja, wat je zegt klopt in princip wel. Tuurlijk is een geen grote bandwith nodig, maar dat is het probleem ook niet. De stream moet erg constant zijn en om een of andere reden lukt dat gewoon niet lekker onder CIFS/SMB @Royco, De NFS server die ik gebruik is niet gratis. Hij is van Hanewin (www.hanewin.net) en kost 19 euro geloof ik, maar je kan hem 30 dagen gratis uitproberen, dus... je kan eerst even checken of hij naar tevredenheid werkt. Ik heb zelf altijd eerst via CIFS gewerkt en snap eigenlijk achteraf niet waarom ik dit niet eerder geprobeerd heb. En inderdaad, de haperingen zijn maar heel mininiem, maar je hoort ze wel en waren eigenlijk irritant genoeg om MP3's alleen van de interne HDD af te spelen, maargoed.. die tijd is niet voorbij. Alles komt hier nu van de server af. Succes!
Royco Geplaatst: 27 april 2008 Auteur Geplaatst: 27 april 2008 Hoi tfh, Ik heb nou HaneWIN geinstalleerd en heb de volgende instellingen: Op de dreambox heb ik het als volgt: Helaas wil hij nogsteeds niet mounten, zie jij zo wat ik niet goed heb staan?
rongogo Geplaatst: 27 april 2008 Geplaatst: 27 april 2008 Zet bij username eens de gebruikrsnaam waarmee je momentee mee ingelogt bent op window. Rgg
tfh Geplaatst: 27 april 2008 Geplaatst: 27 april 2008 Beste Royco, Je moet in de exports tab een exports file aanmaken waar je instelt welke map je gaat delen, naar welk IP adres. Bij mij ziet het er zo uit: C:\ -readonly -name:DriveC 192.168.1.100 D:\ -readonly -name:FTP 192.168.1.100 Hiermee deel ik drive C & D naar mijn Dreambox met IP 192.168.1.00 Je instelling op je dreambox zijn prima volgens mij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen