Ga naar inhoud

[600] gemini 4.x / sharenames scannen windows-pc via SSH

Aanbevolen berichten

Gast SpiekerJozef
Geplaatst:

Hoe kan ik op afstand (via SSH) m.b.v. m'n DM600 thuis een lokale windows-pc scannen op shares. (beide op hetzelfde subnet)

Probleem is dat ik in het buitenland zit. En kan niet via VPN deze pc bereiken. Te goed beveiligd. :-( Alleen bereikbaar in het betreffende lokale subnet. Kan de DM600 prima bereiken. Had gedacht een mount te maken naar de betreffende win-pc. Maar weet de share-namen niet exact. Wel uiteraard het ip-adres. Zat aan smbclient -L te denken maar dat zit er niet op.....

HELLUPP! ;-)

Gast SpiekerJozef
Geplaatst:

Heb dus Samba 3 erop staan. Is dit een gestripte versie? kan geen smbclient etc vinden.. Sterker nog kan geen enkele file vinden van Samba.. SMBD etc draait wel..

Als er geen mogelijkheid bestaat om shares te browsen. Kan ik niet direct koppelen aan het ip-adres alleen? dat kan in Windows ook \\192.168.x.x (dus zonder gesharede dir erachter)

Bv. mount -t cifs //192.168.2.199 /hdd2 -0 user=Administrator,password=hetwachtwoord

Geplaatst:
Origineel bericht van: SpiekerJozef

Bv. mount -t cifs //192.168.2.199 /hdd2 -0 user=Administrator,password=hetwachtwoord

Ja hoor, dat werkt prima (in Gemini ook neem ik aan)
Gast SpiekerJozef
Geplaatst:

Mmm... hoe kan ik testen vanuit de DM dat de lokale pc in kwestie smb-verbindingen accepteert? zie nl. geen reactie op

bovenstaand commando in Putty...

(/hdd2 is trouwens een aangemaakt dir in de root)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen