CescoAiel Geplaatst: 9 mei 2008 Geplaatst: 9 mei 2008 Ik heb dit ervaren met 3 dreamboxen, een 600 op Gemini, en een 500 en 500+, beiden op Pli Iolite: Zoeken op Google geeft een paar duizend hits, maar geen relevante pagina's... Web-x-tv werkt op zich goed, maar na een paar zaps bevriest het beeld, en gaat de DB deels mee... Reboot lijkt de enige oplossing, maar dan wel vanaf telnet CLI, want de WebIF reboot werkt dan ook niet?... Heeft iemand dit ook gezien, en zo ja, heb je er een oplossing voor gevonden?
CescoAiel Geplaatst: 12 mei 2008 Auteur Geplaatst: 12 mei 2008 Ok... 90+ views en geen reacties... Betekent dat dat ik de enige ben bij wie de DB hangt bij zappen via web-x-tv? En dat op 3 verschillende apparaten?...
Gast Sjaaky Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Je draait Iolite zie ik? Als je "use zapstream" aan zet moet zappen (ook met ab) prima werken. Deze optie is te vinden in de webinterface-instellingen van enigma. Deze instelling is alleen te benaderen via de osd, niet via de webinterface (wel op de remote/screenshot manier ). Zapstream pikt het wisselen van kanalen automatisch op en geeft dit 'in stream' door aan vlc zodat zappen altijd goed gaat. Meer info is te vinden in de wiki van PLi.
CescoAiel Geplaatst: 12 mei 2008 Auteur Geplaatst: 12 mei 2008 Origineel bericht van: Sjaaky Je draait Iolite zie ik? Als je "use zapstream" aan zet moet zappen (ook met ab) prima werken. Deze optie is te vinden in de webinterface-instellingen van enigma. Deze instelling is alleen te benaderen via de osd, niet via de webinterface (wel op de remote/screenshot manier ). Zapstream pikt het wisselen van kanalen automatisch op en geeft dit 'in stream' door aan vlc zodat zappen altijd goed gaat. Meer info is te vinden in de wiki van PLi. Zapstream staat in de 2 PLi machines aan... Alleen op de Gemini niet, omdat die die optie niet heeft... Desondanks hangt de boel gewoon na een aantal kanaal-wisselingen...
Gast Sjaaky Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Dat zou niet mogen gebeuren. Maar iemand anders is ook al eens met dit probleem gekomen. Probleem is waarschijnlijk op te lossen door de webinterface van vlc uit te zetten. Of: 1) wis de symlink /var/bin/zapstream. 2) kopieer het attachment bij dit bericht naar /var/bin/zapstream 3) voer dit uit "chmod 755 /var/bin/zapstream" Als dat het probleem niet oplost wil ik de logfile van zapstream zien. Edit /var/etc/zapstream.conf, verander de instellingen zodat dit er in staat: Code: logfile = /hdd/zapstream.loglogreadspeed=1logwritespeed=1 De locatie van de logfile kan je uiteraard veranderen. Het is iig belangrijk de ; voor de regels te verwijderen uit de default configfile. Daarnaast wil ik de output van "ps" zien na elke zap die je doet. zapstream.zip
arie kanarie Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Citaat: Maar iemand anders is ook al eens met dit probleem gekomen. Heb het probleem hier ook al gezien mijn 600 en op een 500+ tijdens zappen op de webif, even geen beeld op tv grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Littlesat Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Citaat: tijdens zappen op de webif, even geen beeld op tv Even geen beeld is ook logisch. Er moet een nieuwe stream gebufferd worden. Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
arie kanarie Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Citaat: Even geen beeld is ook logisch. k heb mij denk ik even verkeerd uitgedrukt, het gebeurt ook als een zender opstaat op TV en Webif in/uitgeschakeld wordt, even beeld op tv naar zwart. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Gast Sjaaky Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Dat is nieuw voor mij. Dan zou de netwerkinterface het zo druk hebben dat het 'belangrijkere' zaken links laat liggen? Je kan in zapstream wel een 'delayafterzap' instellen. Daarmee gaat hij x usec na het zappen de stream initializeren, juist om te zorgen dat het zappen voor de tv-kijkende partij niet vertraagd wordt. Maar als je het probleem ook bij het laden van de webif hebt, zal dat waarschijnlijk niet helpen. Dus lijkt me geen probleem van zapstream.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen