koekjedebij Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 Hoi, Weet iemand of er een plugin bestaat die meer dan alleen de 2 programma's (nu + straks) die Sky UK standaard mee geeft kan bieden? Ik zoek dan iets dat niet met MV werkt (die gebruik ik niet omdat die niet met de dm-keyboard werkt), maar zoek iets dat met de standaard EPG functionaliteit werkt (dus onder de rode knop en met de info-knop) Ik draai Pli Iolite op een 7020. Verder heb ik de radiotimes plugin geprobeerd , maar die voegt geen extra data toe in de EPG. VOor epg heb ik zowel sqlite als de standaard db geprobeerd. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar die is brak en/of vindt niks (hoewel ik me meen te herinneren dat al eens eerder over EPG voor sky UK gesproken is). Bvd
oudeis Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 De plugin die via PLi te downloaden is doet precies wat je wilt. De bron van de EPG data is radiotimes, en zo lang die het doet, en je de plugin goed instelt, dan krijg je een hele hoop epg-data binnen. Draai er hier al probleemloos mee sinds PLi de sqlite database heeft toegevoegd (en daarvoor ook al een tijdje op basis van MV) - Ruud
koekjedebij Geplaatst: 11 mei 2008 Auteur Geplaatst: 11 mei 2008 Origineel bericht van: oudeis De plugin die via PLi te downloaden is doet precies wat je wilt. De bron van de EPG data is radiotimes, en zo lang die het doet, en je de plugin goed instelt, dan krijg je een hele hoop epg-data binnen. Draai er hier al probleemloos mee sinds PLi de sqlite database heeft toegevoegd (en daarvoor ook al een tijdje op basis van MV) - Ruud Kun je aangeven wat de juiste settings zijn? Ik gebruik nu: - Bron: Radiotimes. - EPG in sqlite (in mijn geval op /media/cf) - via cron 1x per etmaal een update. De update met de hand gaat goed (ik zie dat de wget wordt gedaan) echter, ik zie onder de rode knop voor SKY UK alleen de 'nu en straks' programma's Wat kan het verder nog zijn aan settings?
koekjedebij Geplaatst: 11 mei 2008 Auteur Geplaatst: 11 mei 2008 Origineel bericht van: mauce Origineel bericht van: oudeis De plugin die via PLi te downloaden is doet precies wat je wilt. De bron van de EPG data is radiotimes, en zo lang die het doet, en je de plugin goed instelt, dan krijg je een hele hoop epg-data binnen. Draai er hier al probleemloos mee sinds PLi de sqlite database heeft toegevoegd (en daarvoor ook al een tijdje op basis van MV) - Ruud Kun je aangeven wat de juiste settings zijn? Ik gebruik nu: - Bron: Radiotimes. - EPG in sqlite (in mijn geval op /media/cf) - via cron 1x per etmaal een update. De update met de hand gaat goed (ik zie dat de wget wordt gedaan) echter, ik zie onder de rode knop voor SKY UK alleen de 'nu en straks' programma's Wat kan het verder nog zijn aan settings? Heeft iemand deze plugin werkend? met bovenstaande settings werkt het niet.
Gast pieterg Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 de plugin werkt op zich prima, maar volgens mij levert de radiotimes website al een paar week geen data meer. Even geduld hebben, of op zoek naar een nieuwe bron van betrouwbare xmltv data.
oudeis Geplaatst: 11 mei 2008 Geplaatst: 11 mei 2008 Ik heb zelf ongeveer 4 weken geleden de plugin even uitgezet, omdat ik vanwege renovatie mijn schotel niet kan gebruiken. Ik had dus nog niet in de gaten dat radiotimes niets meer aanlevert. Ik zal morgen nog eens kijken wat er schort.... - Ruud
oudeis Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 Nou, net even getest met een handmatige download via mijn pc en daarna via mijn dreambox, en het werkt toch nog steeds. Heb je er aan gedacht om de kanalen in te stellen (groene knop)? - Ruud
koekjedebij Geplaatst: 12 mei 2008 Auteur Geplaatst: 12 mei 2008 Origineel bericht van: oudeis Nou, net even getest met een handmatige download via mijn pc en daarna via mijn dreambox, en het werkt toch nog steeds. Heb je er aan gedacht om de kanalen in te stellen (groene knop)? - Ruud Dat heb ik nog niet gedaan, ik begrijp niet hoe die instelling werkt, wat je daar precies instelt en welk kanaal in de linker kolom bij welke rechts hoort. Ik gebruik de pet123 settings lijst (3x astra en 1x hotbird) Misschien dat je daar wat uitleg over kunt geven.
oudeis Geplaatst: 12 mei 2008 Geplaatst: 12 mei 2008 De linkerlijst bevat de kanalen waarvoor radiotimes epg-data kan aanleveren. De naam die je daar ziet is de naam die radiotimes hanteert. De rechterlijst is de kanalenlijst van je huidige boeket. Wat je nu moet doen is een kanaal in de linkerlijst selecteren, waarna de cursor naar de rechterlijst springt. Selecteer in deze lijst het hetzelfde kanaal, maar dan van de dreambox (de naam kan een beetje anders zijn, Sky Movies Screen 1 heet bij radiotimes bijvoorbeeld nog steeds Sky Movies HD1). Voor alle kanalen die je zo aan elkaar koppelt wordt voortaan epg-data opgehaald. - Ruud
koekjedebij Geplaatst: 12 mei 2008 Auteur Geplaatst: 12 mei 2008 Origineel bericht van: oudeis De linkerlijst bevat de kanalen waarvoor radiotimes epg-data kan aanleveren. De naam die je daar ziet is de naam die radiotimes hanteert. De rechterlijst is de kanalenlijst van je huidige boeket. Wat je nu moet doen is een kanaal in de linkerlijst selecteren, waarna de cursor naar de rechterlijst springt. Selecteer in deze lijst het hetzelfde kanaal, maar dan van de dreambox (de naam kan een beetje anders zijn, Sky Movies Screen 1 heet bij radiotimes bijvoorbeeld nog steeds Sky Movies HD1). Voor alle kanalen die je zo aan elkaar koppelt wordt voortaan epg-data opgehaald. - Ruud Dat werkt idd beter, ik heb er reeds een aantal gedaan maar het is wel monnikkenwerk om dat voor de hele lijst te doen. Zo te zien slaat hij die relaties op in channels.dat Heeft iemand een channels.dat waar de relaties tussen de kolommen al zijn goed gezet? Zo ja zou je die hier dan willen posten? Bvd
koekjedebij Geplaatst: 12 mei 2008 Auteur Geplaatst: 12 mei 2008 Origineel bericht van: mauce Origineel bericht van: oudeis De linkerlijst bevat de kanalen waarvoor radiotimes epg-data kan aanleveren. De naam die je daar ziet is de naam die radiotimes hanteert. De rechterlijst is de kanalenlijst van je huidige boeket. Wat je nu moet doen is een kanaal in de linkerlijst selecteren, waarna de cursor naar de rechterlijst springt. Selecteer in deze lijst het hetzelfde kanaal, maar dan van de dreambox (de naam kan een beetje anders zijn, Sky Movies Screen 1 heet bij radiotimes bijvoorbeeld nog steeds Sky Movies HD1). Voor alle kanalen die je zo aan elkaar koppelt wordt voortaan epg-data opgehaald. - Ruud Dat werkt idd beter, ik heb er reeds een aantal gedaan maar het is wel monnikkenwerk om dat voor de hele lijst te doen. Zo te zien slaat hij die relaties op in channels.dat Heeft iemand een channels.dat waar de relaties tussen de kolommen al zijn goed gezet? Zo ja zou je die hier dan willen posten? Bvd Wacht ff, volgens mij is het rt_uk_channels.dat dat de mapping doet. Kan iemand daar een recente versie van posten (dus voor pet123 3xastra,1xhotbird). Bvd
oudeis Geplaatst: 13 mei 2008 Geplaatst: 13 mei 2008 Bij deze dan de mijne. Ik heb hier even mee gewacht omdat ik hoopte dat iemand anders een goed bijgehouden versie zou posten, maar helaas. Deze versie is redelijk compleet, maar ik twijfel of de kanalen uit het Kids pakket er bij zitten. De muziek kanalen (zo die al EPG data hebben) zitten er niet in. - Ruud PS. De .txt extensie mag je er af slopen, die heb ik even toegevoegd om de upload tevreden te stellen.... rt_uk_channels.dat.txt
koekjedebij Geplaatst: 13 mei 2008 Auteur Geplaatst: 13 mei 2008 Origineel bericht van: oudeis Bij deze dan de mijne. Ik heb hier even mee gewacht omdat ik hoopte dat iemand anders een goed bijgehouden versie zou posten, maar helaas. Deze versie is redelijk compleet, maar ik twijfel of de kanalen uit het Kids pakket er bij zitten. De muziek kanalen (zo die al EPG data hebben) zitten er niet in. - Ruud PS. De .txt extensie mag je er af slopen, die heb ik even toegevoegd om de upload tevreden te stellen.... Bedankt Oudeis, Deze is wel een stukje groter dan die ik had. Ondanks dat ie misschien niet helemaal up to date is is het goed bruikbaar.
RubbeR Geplaatst: 15 mei 2008 Geplaatst: 15 mei 2008 de nieuwste staat gewoon op de site van Radiotimes. hier dus I am RubbeR, you are glue
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen