Ga naar inhoud

[ all ]Het nut en toevoegingen van images

Aanbevolen berichten

Gast Martines
Geplaatst:

Ok... ik weet dat dit voor bijna iedereen mischien een vreemde vraag is, maar goed.

Ik ben nog een aardige newbie op het gebied van de Dreambox.

Nu heb ik er op diverse sites al wel aardig wat over gelezen uiteraard, maar wat ik nog niet helemaal duidelijk heb is de toegevoegde waarde van alternatieve images zoals ronaldd, PLI, etc...

als ik het goed begrijp voegen deze images handige extra opties toe enzo... alleen wat dan precies allemaal ten opzichte van de originele image, dat kan ik niet zo makkelijk vinden...

Geplaatst:

Citaat:
Nu heb ik er op diverse sites al wel aardig wat over gelezen uiteraard, maar wat ik nog niet helemaal duidelijk heb is de toegevoegde waarde van alternatieve images zoals ronaldd, PLI, etc...

als ik het goed begrijp voegen deze images handige extra opties toe enzo... alleen wat dan precies allemaal ten opzichte van de originele image, dat kan ik niet zo makkelijk vinden...

Dan heb je het volgens mij over de meerwaarde van alternatieve images zoals ronaldd, PLI, etc... tov de originele image van DMM.

Op de orininele image, kan je eigenlijk alleen de basisfuncties van de decoder gebruiken, dus simpel gezegd, heb je dan een FTA bakkie die niet veel meer doet.

De alternatieve images zoals ronaldd, PLI, etc...geven de mogelijkheden van bijv emulatoren, waarmee je al veel makkelijker een diversiteit aan kaartjes kan bekijken.

De echte opties die verder nog mogelijk zijn, ga ik niet aanhalen, daar is genoeg over te lezen. laugh

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Gast SpiekerJozef
Geplaatst:

Of gewoon even de releasenotes lezen van betreffende alt. firmware.

Zou ook Gemini meenemen in je overwegingen!

Gast Martines
Geplaatst:

smile Wil je je Dreambox een beetje gebruiken, dan moet je dus eigenlijk wel een alternative image erop zetten smile

En er is idd wel genoeg over te lezen zo links en rechts, maar vind het vooralsnog lastig om de verschillen tussen de diverse images op een rijtje te krijgen om zodoende een keuze te kunnen maken tussen bijvoorbeeld Ronaldd, PLI, etc...

Ik zie in je tag dat jij PLI-Iolite gebruikt op je 7020... heb je nog een speciale reden waarom je die gebruikt ipv Ronaldd bijvoorbeeld?

Geplaatst:

Citaat:
keuze te kunnen maken tussen bijvoorbeeld Ronaldd, PLI, etc...

Ik zie in je tag dat jij PLI-Iolite gebruikt op je 7020... heb je nog een speciale reden waarom je die gebruikt ipv Ronaldd bijvoorbeeld?

De verschillen in/tussen de images, vind ik persoonlijk, de een geeft de voorkeur aan PLi®, de ander aan Gemini.

Bij mijn weten, maakt @ronaldd geen images voor de 7020, vandaar PLi®.

Maar voor mijn 7025 ligt de voorkeur duidelijk anders, al switch ik ook met regelmaat naar PLi®.

Gemini daarentegen geniet niet mijn "voorkeur"

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Gast Cobus R
Geplaatst:

En ik ben ook fan van de pli images maar dat komt ook dat er een ned team achter zit en gemini is echt duits en geniet niet mijn voorkeur maar dat komt mede door de tijd bom wij ze in hun images geplaats hebben en dat zint mij totaal niet ondanks dat ik gewoon orginele boxxen heb al moet ik wel zeggen dat ze wel goede images maken maar tegenwoordig maakt het niet zo veel meer uit welke je erop zet de meeste werken gewoon stabiel.

Gast Martines
Geplaatst:

Bedankt in iedergeval voor de info zo ver smile

Denk dat ik ze maar gewoon eens ga proberen dan binnen kort...

Heb nog even wat zitten surfen, en gok dat ik ga beginnen met PLI.

Moet ook nog even opzoeken hoe je precies de multi-boot met Barry Allen voor elkaar krijgt... dat lijkt me sowieso wel handig om te gaan testen met wat images.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen