Ga naar inhoud

[800S] Hoe andere image in de dreambox 800 krijgen ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe krijg ik een andere image in de dreambox 800, met de dreambox 7025 doe ik dat met dreamup op de 800 krijg ik geen verbinding met dit prog.

Gast BRUUT-DREAM
Geplaatst:

Als je perse DreamUp wil gebruiken ... probeer eens de laatste versie : DreamUp 1_3_3_1

Geplaatst:

Spanning op de box, en aan de voorzijde de standby knop vasthouden. Als de netwerk kabel is aangesloten dan zie je in de display het IP adres. Voer dit adres in je webrowser en start daar de Flash.

Geplaatst:

En als je de stekkers moeilijk kunt bereiken, of gewoon iets eleganter de ontvanger in STOP-modus wilt krijgen kun je ook via telnet verbinding maken en dan volgende regels na elkaar ingeven:

mount /boot -o remount,rw

rm /boot/*

reboot

Na de reboot kun je de webbrowser openen en de image erin zetten.

Je zult dan ook ontdekken dat hier een klein foutje in de orginele firmware zit, hij loopt namelijk tot 200% voordat ie klaar is.

Succes,

M_Z

Geplaatst:

\ik heb het volgende probleem en dat is als ik dus wil flashen via de http dan krijg ik een ip nummer maar dit nummer is reeds in gebruikt bij een andere netwerktaparaat. Ik kan dus niet via de http op de dreambox met de poiwer knop, tevens heb ik een ander probleem dat ik geen rs232 aansluiting heb op de computer.

Kan ik handmatig het ip nummer ergens veranderen zodat ikzelf kan aangeven welke ip nummer die kan gebruiken???

Groeten Max

DM 8000

DM 600

Big visosat 5 lnb ( 28-23-19-13-9)

Geplaatst:

De router waaraan de dreambox is verbonden geeft toch maar één maal het zelfde adres uit?!?

Geplaatst:

ik heb hem ergens gehaald en waarschijnlijk hebben zij hem geflashed maar wil andere image erin hebben. Maar kan er zo niet op komen en aangezien er een aantal computers op mijn netwerk zitten ( door kamerverhuur) kan ik dus niet ff de juiste computer vinden!

maar is het niet mogelijk via telnet of dergelijke?

Groeten Max

DM 8000

DM 600

Big visosat 5 lnb ( 28-23-19-13-9)

Gast J.P.Walter
Geplaatst:

dan zet je hem toch direct op je eigen compuet met een cross kabeltje!!!! of even een klein routertje jussen je pc en de box.

mogelijkheden genoeg.

Bij de 7020 kan je via setup de netwerkinstellingen zoals ip adres instellen, ff rebooten en klaar.

Joost

Geplaatst:

Is opgelost met de dreamup 1 3 3 1.er staat nu de Pli image op en hij werkt perfect met de cccamd.Nu nog een goede settings lijst met de HD kanalen erin weet iemand er een voor mij.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.