Ga naar inhoud

[800] Iedere minuut stilstaand beeld?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds een paar dagen ook een 800, met de laatste PLi en software update helemaal up-to-date. Op sommige zenders heb ik met grote regelmaat (iedere minuut ofzo) een stilstaand beeld voor een paar seconde. Op film1 is het makkelijk reproduceerbaar, de publieke netten lijken redelijk goed te werken.

Ook heb ik direkt bij na het overschakelen naar een HD kanaal soms een irritant geluid voor een paar seonden. Net alsof de luidsprekers even kortgesloten worden. Daarna gaat alles goed.

Wat achtergrond info: ik heb de hele boel aangesloten via HDMI via mijn versterker (geluid dus ook via HMDI) en dan rechtstreeks de TV in. Mijn canaldigitaal kaart zit in een 500, en ik gebruik CCcam om deze te delen (binnenshuis uiteraard). Mijn schotel (vier koppen op een visiosat en een multiswitch) werkt al jaren probleemloos op een DM500 en meerdere DM7000's, dus ik ga er vanuit de de afstelling goed is. De signaalmeter op de 800 geeft 14,5 dB aan.

Ik heb nog niemand gehoord met deze problemen, dus ik begin me af te vragen of er iets met de box is, of dat het nog bugjes in de software zijn...

Groet, Yo!

DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.

Geplaatst:

heb ik hier ook!

weet iemand wat de oorzaak is.

heb steeds elke minuut een stilstaande beeld.

Dreambox DM 8000 PVR milo-image met DVB-C, DVB-T

Pioneer DVR-TS08, Noctua NF-R08

Visiosat Big Bisat 28E-23E-19E-13E-7E-1W

FUBA DAA 850 42E, Channel Master 1m (draaibaar)

2xEMP-Centauri P.168-W V2

Geplaatst:

Dat probleempje met het geluid heb ik hier ook. Lijkt echter niets met HD te maken te hebben, want hier gebeurt het ook bij de Sky filmkanalen. Waarschijnlijk zit het hem in de afhandeling van AC3 geluidssporen.

Ter info: box via HDMI aangesloten op TV, en audio via de TV terug naar mijn versterker.

Over freezes in het beeld: die krijg ik heel af en toe als ik de kaart van mijn DM7000 share, maar dat ligt volgens mij gewoon aan CCcam. Als ik het kaartje in de DM800 doe, heb ik er geen last meer van.

- Ruud

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen