Gast redfox Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Ik heb sinds gisteren de DM800 draaien met Gemini2 3.5 en Ccam 2.09. Tot zover is alles goed verlopen, echter worden tijdens de transponderscan niet alle HD channels "gezien" . O.a. mis ik Eurosport HD op Hotbird 13E, ook bij handmatig ingeven van de juiste frequentie etc ( 11278.36 V 27500 2/3 ) Eurosport is vanaf vandaag officiëel gestart na eerdere testuitzeningen. Iemand meer succes dan ik hiermee? Indien dat het geval is, met welke Image? (mogelijk is de symbolrate te hoog voor de DM800 en gaat het om die reden niet....) Het maken van flash image backup met Flashwizzard gaat niet op met de DM800, moet ik nog uitzoeken, vandaar even eerst wat verder ervaring van anderen opdoen alvorens weer met andere image bij Adam en Eva te beginnen.....(iemand die wel image op snelle manier kan maken en ook weer terugzetten??) groeten vanuit de Drunense Duinen!
Gast NDS4Ever Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Origineel bericht van: redfox ..........Iemand meer succes dan ik hiermee? Indien dat het geval is, met welke Image? (mogelijk is de symbolrate te hoog voor de DM800 en gaat het om die reden niet....)..... Ja ik heb hier meer suc6 mee gehad. De eerste image in de DM800 heb ik PLi gehad en met, zeer uitgebreide satellites.xml heb ik ze gevonden. Daarna met OpenDBEdit uitgelezen. Nu op Gemini over gestapt (net als op elke Dreambox wat ik heb gehad), kanaal lijst erin gezet en kijken op Eurosport HD. Kanaallijst is voor Multytenne.
Gast redfox Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 @ NDS4Ever, Dank voor deze tip, dan zat ik dus wel in de goede richting te denken! ik vraag me af of er ook niet een plugin satelites.xml is voor Gemini2 3.5 , dat ga ik ook nog even bekijken....en anders maar via een omweg.
rai Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Is niet hetzelfde geval als vaker: Dat de service niet als TV gezien wordt. Zo ja, dan even via je PC de service aanpassen naar TV en weer terugpompen.
Gast redfox Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 hij staat nog niet in de zenderlijst.....dus zal aanpassen niet hoeven resp. helpen in dit geval? verder heb ik in Gemini2 3.5 een satellites.xml add-on geïnstalleerd en dm800 gereboot. Opnieuw met handmatige scan van de transponder waar Eurosport HD zich bevindt als resultaat dat het kanaal niet wordt gezien...
peter-nmgn Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Origineel bericht van: NDS4Ever Origineel bericht van: redfox ..........Iemand meer succes dan ik hiermee? Indien dat het geval is, met welke Image? (mogelijk is de symbolrate te hoog voor de DM800 en gaat het om die reden niet....)..... Ja ik heb hier meer suc6 mee gehad. De eerste image in de DM800 heb ik PLi gehad en met, zeer uitgebreide satellites.xml heb ik ze gevonden. Daarna met OpenDBEdit uitgelezen. Nu op Gemini over gestapt (net als op elke Dreambox wat ik heb gehad), kanaal lijst erin gezet en kijken op Eurosport HD. Kanaallijst is voor Multytenne. NDS4Ever; kun je de satellites.xml niet ff uploaden?? Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD Dreambox DM600 PVR TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB
micronikje Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Als je bij de transpondersearch op bovengenoemde waarden scant met de instelling systeem: dvb-s2 en modulatie: 8PSK dan lukt het wel. Dreambox 7000/Micronik 1200S/2 x DM800
Gast NDS4Ever Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 Bij deze mijn lijst, zelf gemaakt dus aanpassen voor jezelf, maar wel met Eurosport HD, voor de multytenne.
Gast redfox Geplaatst: 25 mei 2008 Geplaatst: 25 mei 2008 @micronikje dank voor deze aanwijzing, methode heb ik zojuist uitgevoerd en direkt 15 channels erbij op deze transponder, waaronder Eurosport HD Dutch (en vele andere talen) Dit is wat je noemt de "gouden tip". Ik zal op deze wijze alle satellieten/tramsponders eens opnieuw scannen, daarna zal de zenderlijst wel wat groter zijn.... Overigens zit in het audio van Eurosport HD Duth af en toe een sterk maar kort en scherp 50 Hz bromgeluid, nog geen idee waar het vandaan komt, op de Eurosport HD Int'l is het audio "schoon".
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen