Gast bertw Geplaatst: 26 mei 2008 Geplaatst: 26 mei 2008 Hallo, Heb al jaren haperingen met het spelen van audio (flac) vanaf een netwerk share. Dacht dat het draadloze netwerk het probleem was. Heb er nu een cat5e 100Mb verbinding tussen gelegd. Haperingen zijn er echter nog steeds. Verder stond mij iets bij van netwerk problemen met een 7020. Heb met een groot bestand geftp'd. Kom op circa 2700KByte upload en 3500KByte download. Ik begrijp uit eerdere draadjes dat dat voor de 7020 heel normaal is. De vraag blijft: hoe krijg ik mijn audio over het net zonder haperingen naar de 7020? Is er wellicht een player (plugin) die een buffertje heeft? Mvrgr, Bert
Gast bertw Geplaatst: 27 mei 2008 Geplaatst: 27 mei 2008 Hallo, Ben ik de enige met dit probleem, of kent niemand een oplossing? Mvrgr, Bert
Gast Sjaaky Geplaatst: 27 mei 2008 Geplaatst: 27 mei 2008 Hoe heb je je mounts ingesteld. Test diverse rsizes (4096, 8192, 16394), wsize zal niet zo veel invloed hebben. Probeer cifs, nfs, smbfs. Met het afspelen van audio en opnames heb ik geen problemen. Maar dvd's afspelen van een mount gaat bij mij alleen zonder stotteren als ik nfs gebruik.
Gast bertw Geplaatst: 28 mei 2008 Geplaatst: 28 mei 2008 Dank voor je reactie. Ik heb een cifs mount zonder verdere opties aan staan. Ik zal vanavond eens kijken of ik er nfs (ook op de server dus) van kan maken. Overigens met welke tool bekijk je DVD's over het net? Mvrgr, Bert
Gast bertw Geplaatst: 29 mei 2008 Geplaatst: 29 mei 2008 Hallo, NFS lijkt inderdaad goed te werken. Ik draai nu al geruime tijd een .vob file van de share, zonder haperingen. Mvrgr, Bert
Gast bertw Geplaatst: 29 mei 2008 Geplaatst: 29 mei 2008 Heb net nog een uur naar divers audio tracks geluisterd, mp3 en flac en niet 1 hapering. NFS loopt heerlijk. Dank voor de hulp. Mvrgr, Bert
Gast Sjaaky Geplaatst: 30 mei 2008 Geplaatst: 30 mei 2008 Voor dvd's gebruik ik uiteraard dreamdvd. Het is niet perfect, maar werkt prima. Zoeken op dreamdvd levert genoeg resultaten op, uiteraard wel eerst die rare datumselectie op meer dan een jaar zetten.
Gast bertw Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Dank je. Na een paar uur vogelen doet DreamDVD het. Ik kon eerst het DVD menu niet bedienen. Nu heb ik een 8bits skin en werkt het opeens wel. Kan dit kloppen? Mvrgr, Bert
dAF2000 Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Origineel bericht van: bertw Dank je. Na een paar uur vogelen doet DreamDVD het. Ik kon eerst het DVD menu niet bedienen. Nu heb ik een 8bits skin en werkt het opeens wel. Kan dit kloppen? Mvrgr, Bert Kan kloppen, ja. Zulke plugins benaderen rechtsteeks de framebuffer (videokaart zeg maar) buiten Enigma om en hebben geen idee over 8 bit en dergelijke.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen