rai Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Ik denk dat ik nu niet de enige ben die nu zowel een box met Enigma 1 als 2 heeft staan. Inderdaad, een oude vertrouwde DM7000 en een niuewe DM800. Ben nu al weer een tijdje gewend aan Gemini 4.3. Op de DM800 eerst begonnen met PLI image op de 800, maar hoopte dat de Gemini image tenminste wat meer op de Enigma 1 versi zou lijken. Niet dus. Of ik doe iets fout. Dus hier de vragen: 1. Je kan een USB stick aansluitn om b.v. een backup van je settings te maken. Maar met DMESG zie ik wel dat de stick in de box zit, maar kan nergens vinden waar je deze kan mounten. De HD gaat tenminste vanzelf. Dus hoe USB stick leesbaar maken? 2. Kan je een Skin van Enigma1 ook gebruiken op Enigma2? 3. Hoe kan je het default opstart kanaal instellen? Dus als ik de box aanzet dat hij automatisch op b.v. RTL4 komt. In Enigma1 kon je dit doen door de box via de powertoets een reboot te geven. Als je dan een herstart deed, kwam hij altijd terug op RTL4. In Gemini zat zelfs de optie dat je dit kan instellen in de kanaal lijst. Kan dit ook in Enigma2? Als ik namelijknu een reboot statement geef, slaat hij toch nog net even op waar ik als laatste naar gekeken heb. 4. Is er een SKIn die aangeeft wat nu de resolutie is van het uitgezonden kanaal. Ik kom er 1 tegen (GP2), maar die heeft zo een andere indeling, dat ik volledig de wegkwijt raak.
Mic Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Ik heb geen Enigma 1 doos en dus kan ik alleen maar op vraag 3 antwoorden. Je gaat naar de zender die je als opstartkanaal wil en dan ga je naar het menu waar je de optie standby/restart kiest om vervolgens een restart uit te voeren.
mobieltje Geplaatst: 31 mei 2008 Geplaatst: 31 mei 2008 Origineel bericht van: rai 2. Kan je een Skin van Enigma1 ook gebruiken op Enigma2? Na dat kan niet ook niet andersom. DB7000 is Enigma1 DB800 is Enigma2 Grts
rai Geplaatst: 2 juni 2008 Auteur Geplaatst: 2 juni 2008 Die truuk werkt dus wel onder Engima 1, maar lukt me niet onder 2. Hij blijft het kanaal onthouden waar ik op sta als ik de reboot geeef. En niet degen die ik ervoor had gesaved. Nog een ding die ik mis in Enigma 2: Ik kan geen kanalen weggooien uit de ALL list. Dus als een kanaal ooit is ingescanned, kan ik hem alleen via de PC weggooien, of een full rescan van de SAT doen. Maar gewoon 1 kanaal uit de lijst gooen is dus onmogelijk. In Enigma 1 zit die optie bij mij er wel bij. Ik mis ook de "Stream-Traffic" optie die in De Gemini voor Enigma 1 in System Info of als extra plug-in te laden is.
cellie Geplaatst: 3 juni 2008 Geplaatst: 3 juni 2008 Je kunt geen kanalen weggooien uit de ALL lijst. (Staat in TFM.) Assumption is the mother of all fuckups
rai Geplaatst: 3 juni 2008 Auteur Geplaatst: 3 juni 2008 En is er ook nog een reden waarom dat niet kan? In Enigma 1 is het wel mogelijk, dus je zou verwachten dat het in de opvolger dan alleen maar beter zou werken.
cellie Geplaatst: 4 juni 2008 Geplaatst: 4 juni 2008 Er staat in TFM alleen maar dat het niet kan, en niet waarom het niet kan. Assumption is the mother of all fuckups
Hannibal2206 Geplaatst: 5 juni 2008 Geplaatst: 5 juni 2008 TFM = The F*cking Manual DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55 There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen