humblebee Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Ik gebruik al jaren een DM 7000 met Chess MD100 motor. Ik gebruik nu Nabilosat als image. Het instellen van de motor heb ik gedaan met het instellen van de verschillende satelliet posities op hand. Nu heb ik net een DM 7025+ gekocht. Hierop zit een Gemini image. Nu wou ik ook handmatig dit met de DM 7025+ gaan doen, maar de motor draait niet. Ook als ik ingeef met de juiste Noord/Oost coordinaten gaat het niet goed. Hij blijft op de laatste positie (19,2 oost) staan. Als ik de DM 7000 erop zet doet de motor het wel. Hoe kan ik nu controleren of de DM 7025+ wel uitstuurt? De instellingen bij zenders zoeken (tuner configuratie van Tuner A) staan op configuratie:eenvoudig, DiseqC modus:Rotor met lengte en breedte graad opgezocht door mijn Tom-tom, stroommeting: ja, Limitter stroomverbruik op 50mA en rotorsnelheid: snel.
Gast Greybeard Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 Heb je op de 7025 wel ontvangst zonder de motor ? Zelf had ik na aanschaf van de 7025 als opvolger van de 5620 geen signaal. Bleek ik de verkeerde aansluiting te gebruiken. De ingang is de onderste aansluiting. Zo te zien staat je tuner wel goed ingesteld, de mijne staat net zo en die werkt prima.
humblebee Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Geplaatst: 1 juni 2008 Ja, ik heb wel beeld. Dit was het eerste wat ik fout deed, omdat de aansluiting net anderom zit als de DM 7000 (onder/boven). Als ik bij Gemini met hand de motor wil sturen naar oost of west doet hij niets. De text veranderd wel van alle veldjes naar stop.
Gast Greybeard Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 IK heb dezelfde instellingen, alleen heb ik de snelheid op langzaam staan. Ik gebruik een andere image en weet zo niet of elke image deze mogelijkheid heeft.
humblebee Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Geplaatst: 1 juni 2008 Welke image gebruik jij dan, en kun jij hem wel met hand sturen?
Gast 3mps Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 gebruik tuner 2 is,dit werkt vaak wel. Daarna tuners uitwisselen als het werkt.
gilera1009 Geplaatst: 1 juni 2008 Geplaatst: 1 juni 2008 tuner A Lengtegraad 05.550 Breedtegraad 51.883 Roter Power op 70 MA de 7025 werk met gimini bij mij het zelfde als de 7020 dus ik begrijp niet wat je bedoeld dreambox 7025 .Rebox 9000-HD
humblebee Geplaatst: 1 juni 2008 Auteur Geplaatst: 1 juni 2008 De 2e tuner heb ik geprobeerd. Dit heeft geen effect. Hij blijft op 19,2 Oost staan. Hij geeft geen krimp.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen