Ga naar inhoud

[7025S] Dreambox 7025+ als vervanger voor Pace Puma??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil mijn Pace Puma vervangen door een SAT receiver mét twin tuner die net als de Puma de mogelijkheid bied om kanaal 1 te kijken en kanaal 2 op te nemen of in de slaapkamer te kijken.

Véél gelezen over de Dreambox 7025+ maar toch enkele vragen welke de keuze wellicht duidelijker maken:

- Kan ik op de Dreambox 7025+ de 2e tuner via de coax naar m'n slaapkamer leiden?

- Kan ik vervolgens de 7025+ met een andere(extra) afstandsbediening bedienen vanuit de slaapkamer? (ik gebruik een Triax IR link via de coax)

- Er zit 1 CI slot in de box en 2 smartcartlezers, heb ik net als bij de Puma slechts 1 CD kaart nodig en wordt deze net als bij de Puma geshared?

- Zit er Teletekst op Tuner 1 én 2?

- Wat moet ik aanschaffen om e.e.a. werkend te krijgen zoals gewenst? (indien dat mogelijk is uiteraard) Dreambox 7025+, extra Afst.bed?, ....., ......

Alvast bedankt voor de reacties.

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Geplaatst:

Helaas is de puma de enige ontvanger die zich op 2 plaatsen in huis onafhankelijk laat bekijken.

De 2 tuners in de 7025 hebben enkel de simpele functie om een kanaal op te nemen trewijl de andere bekeken wordt.

Zelfs tv en radio combinatie is onmogelijk.

Wel kunnen de dreamboxen sharen zodat er maar 1 kaart nodig is,maar dat kan ook met een dremabox zonder twintuner.

Om te sharen is ook niet speciaal een dreambox nodig,er zijn taloze merken die dat ook kunnen.

Maar de mogelijkheden van een page vind men nergens anders.

Wel jammer dat de page niet meer ondersteunt wordt qua software,sterker nog er is nooit perfekte sf geweest.

Geplaatst:

Oke bedankt voor dit duidelijke antwoord.

Weet nu dat m'n nieuwe oplossing "iets" duurder gaat uitvallen; ga in de slaapkamer een Loewe 26" LCD mét geïntegreerde SAT receiver ophangen, in de woonkamer een losse SAT receiver voor de HD/DVD recorder en last but not least blijft de good old Sony KD-32NS200E met SAT receiver nog ff staan.

Boel voorzien van wat smartwi kaartjes, extra kabeltje naar de QUAD-duoblock LNB en voila.....

Wel ff de Loewe voor een goede prijs zien te krijgen.

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Geplaatst:

kijk eens naar technisat of humax die hebben ook leuke combitv's.

Ik mag geen reclame maken,maar voor adressen mag je me een pm sturen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen