Ga naar inhoud

[all] advies aanschaf 2e ontvanger, DM100, DM500 of DM600 ?

Aanbevolen berichten

Gast Michel B
Geplaatst:

Hoi,

ik heb nu een Relook 400s staan en GEEN kabelaansluiting. Ik ben dus 100% afhankelijk van de satellietontvanger. Nu gaat het met sommige zender combinaties niet helemaal lekker. Daarom wil ik uitbreiden.

Voor de duidelijkheid, ik heb de Relook destijds gekozen omdat er een netwerkverbinding op zat zodat ik later een DM500 zou kunnen bijzetten (buiten de TV kast, dus daarom deze kleine en mooi ogende sat-receiver). Uiteraard wilde ik geen 2e CD abo.

Ik ben dus geen hobbyist die steeds andere software versies, images en/of spelletjes installeerd, maar wil gewoon TV kunnen kijken. (Ik heb ook nog nooit de Relook software vervangen, ik doe eigenlijk niets, behalve kijken en opnemen.)

Nu wil ik dus uitbreiden, zodat ik 1 kanaal meer heb.

Opnemen kan eventueel op de DVD recorder (is helaas nu kapot cry, maar deze laat ik maken of er komt een nieuwe).

Opnemen en/of branden op de computer gaat niet gebeuren, nogmaals, ik ben geen hobbyist en ook al vinden jullie dat allemaal eenvoudig, ik zie dat allemaal niet zo zitten.

Toen ik de Relook 400s kocht werdt door de betreffende winkel de DM500 nadrukkelijk afgeraden en ook uit hun assortiment verwijderd. Te veel problemen. Ik heb begrepen dat dat met de DM500+ allemaal een stuk beter is geworden. En als het goed is met de DM600 nog beter??? (Maar dat weet ik allemaal niet zeker.)

Nu is ondertussen de DM100 op de markt, maar die wordt me door de satellietwinkel waar ik nu naartoe ben geweest afgeraden, omdat de software in het begin meestal nog niet goed is, en ik nu eenmaal niet ga updaten en dergelijke.

Nu mijn vraag:

- Volgens mij is voor een extra zender de DM100 aangesloten op een DVD recorder voldoende. Maar als de software nog doorontwikkeld wordt is dit misschien geen goede keuze. Graag reactie.