Ga naar inhoud

[all] advies aanschaf 2e ontvanger, DM100, DM500 of DM600 ?

Aanbevolen berichten

Gast Michel B
Geplaatst:

Hoi,

ik heb nu een Relook 400s staan en GEEN kabelaansluiting. Ik ben dus 100% afhankelijk van de satellietontvanger. Nu gaat het met sommige zender combinaties niet helemaal lekker. Daarom wil ik uitbreiden.

Voor de duidelijkheid, ik heb de Relook destijds gekozen omdat er een netwerkverbinding op zat zodat ik later een DM500 zou kunnen bijzetten (buiten de TV kast, dus daarom deze kleine en mooi ogende sat-receiver). Uiteraard wilde ik geen 2e CD abo.

Ik ben dus geen hobbyist die steeds andere software versies, images en/of spelletjes installeerd, maar wil gewoon TV kunnen kijken. (Ik heb ook nog nooit de Relook software vervangen, ik doe eigenlijk niets, behalve kijken en opnemen.)

Nu wil ik dus uitbreiden, zodat ik 1 kanaal meer heb.

Opnemen kan eventueel op de DVD recorder (is helaas nu kapot cry, maar deze laat ik maken of er komt een nieuwe).

Opnemen en/of branden op de computer gaat niet gebeuren, nogmaals, ik ben geen hobbyist en ook al vinden jullie dat allemaal eenvoudig, ik zie dat allemaal niet zo zitten.

Toen ik de Relook 400s kocht werdt door de betreffende winkel de DM500 nadrukkelijk afgeraden en ook uit hun assortiment verwijderd. Te veel problemen. Ik heb begrepen dat dat met de DM500+ allemaal een stuk beter is geworden. En als het goed is met de DM600 nog beter??? (Maar dat weet ik allemaal niet zeker.)

Nu is ondertussen de DM100 op de markt, maar die wordt me door de satellietwinkel waar ik nu naartoe ben geweest afgeraden, omdat de software in het begin meestal nog niet goed is, en ik nu eenmaal niet ga updaten en dergelijke.

Nu mijn vraag:

- Volgens mij is voor een extra zender de DM100 aangesloten op een DVD recorder voldoende. Maar als de software nog doorontwikkeld wordt is dit misschien geen goede keuze. Graag reactie.

- De DM500+ (op de DVD recorder aangesloten) is volgens de winkelier een goede optie, omdat de software (ondertussen) goed is, waardoor hij aan al mijn wensen voldoet.

- De DM600 zou eventueel de meest uitgebreide mogelijkheden geven. Maar deze is natuurlijk wel duurder, en het is dan toch wel voordehandliggend om het nog duurder te maken met een harde schijf. Is de software hiervan ook goed, of zelfs beter dan van de DM500+?

Welke receiver zou ik het beste kunnen nemen, ook gezien de prijs en het feit dat ik (meestal) al 2 (opneembare) kanalen heb met de Relook 400s.

Michel.

Geplaatst:

Citaat:
- Volgens mij is voor een extra zender de DM100 aangesloten op een DVD recorder voldoende. Maar als de software nog doorontwikkeld wordt is dit misschien geen goede keuze. Graag reactie.

- De DM500+ (op de DVD recorder aangesloten) is volgens de winkelier een goede optie, omdat de software (ondertussen) goed is, waardoor hij aan al mijn wensen voldoet.

- De DM600 zou eventueel de meest uitgebreide mogelijkheden geven. Maar deze is natuurlijk wel duurder, en het is dan toch wel voordehandliggend om het nog duurder te maken met een harde schijf. Is de software hiervan ook goed, of zelfs beter dan van de DM500+?

Volgens mij is de DM100 nog niet verkrijgbaar. Dit zou ook een gesloten firmware gaan worden waarin vooralsnog geen alternatieve firmware te verkrijgen is.

Tussen de werking van de 500+ en de 600 zit qua werking nagenoeg geen merkbaar verschil, het enige wat de 600 meer kan, is met gebruik van een HDD. De 500+ heeft wel een ander AB dan de andere modellen.

De gebruikte alternatieve firmwares, zijn voor beide toestellen fantastisch bruikbaar en geven weinig problemen.

grtz arie

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Geplaatst:

Ik zou die dvd recorder niet laten maken en de centjes daarvan bijleggen op een dm600 met harddisk. Kun je alles opnemen wat je wilt en als het echt nodig is dan kun de de film nog overblazen naar je pc en dan branden.

Gast Michel B
Geplaatst:

Bedankt zover voor de reacties.

Aanvullend vraagje:

Als ik voor de DM600 zou gaan, wat voor HD zou hier dan in moeten. Ben even hier aan het zoeken, maar tot op pagina 45 nog geen duidelijke aanwijzing gevonden. Kan ik even op een van de sites van computerwinkels kijken wat ze kosten en dan vragen of ze in de satellietwinkel meteen inbouwen.

Michel.

P.S. Overblazen naar PC zal ik waarschijnlijk nooit doen, zoals ik al aangaf: ik kijk en neem op en brand wel eens vanaf de DVD-reconder (ook met HD trouwens), maar ik download b.v. ook geen films, en brand eigenlijk ook 'nooit' wat op de PC, heb de PC op zolder, en ga niet met draadloze netwerken aan de gang, want die beveilig ik natuurlijk weer niet goed,... enz..

Geplaatst:

Afhankelijk hoeveel je opneemt maak je een keus voor een hd.

Ik zelf heb een 120Gb. Dik tevreden over en ruim voldoende hier.

Je hebt een 2,5inch versie nodig en een goede satellietwinkel heeft die ook voor je en bouwt die voor je in. 120Gb versie kost +/- 50 euri.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen