Ga naar inhoud

[all] Instant Replay op een Dreambox

Aanbevolen berichten

Gast Pinomans
Geplaatst:

Weet iemand of er een prog bestaat die ervoor zorgt dat je Instant Replay op de DB kan krijgen?

IR is een functie waarbij de HDD altijd draait en altijd "opneemt" als je naar een zender zapt.

Het is een soort automatische Timeshift functie.

IR zit standaard op bv een Echostar 5020.

Bedankt

Geplaatst:

Dit zit in de laatste images.

Gemini heeft dit in de laatste release (alhoewel ik verwacht dat er een paar fouten in zitten) en de volgende PLi release zal dit ook hebben (waarschijnlijk met wat minder fouten omdat we later zijn; 't is allemaal erg nieuw).

Als plugin heb ik nog nooit zoiets gezien.

Geplaatst:

Oooooooo! Ik kan haast niet wachten!!!! Instant replay/permanent timeshift mis ik toch wel sinds ik mijn Echostar de de deur uit heb gedaan...

- Ruud

PS. Voordat ik helemaal ga kwijlen: Enigma 1, 2 of beiden?

Gast Pinomans
Geplaatst:

Dat zou erg leuk zijn als er een optie in de PLI image zit die dit heeft!

Op dit moment gebruik ik de PLI Iolite image van Februari 2008 nog die prima bevalt.

De nieuwste image zal ik binnenkort gaan proberen.

Ik hoop echt dat PLI het ook gaat bevatten dan is er geen reden meer meer om de Echostar te gebruiken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: oudeis

PS. Voordat ik helemaal ga kwijlen: Enigma 1, 2 of beiden?

Enigma 1 zeker, Enigma 2 weet ik niet (ik doe alleen Enigma 1)
Citaat:

Ik hoop echt dat PLI het ook gaat bevatten dan is er geen reden meer meer om de Echostar te gebruiken.

't Zit er zeker in. Ik draai al een tijdje met zo'n "permanent recording".
Geplaatst:
Origineel bericht van: dAF2000
Gemini heeft dit in de laatste release (alhoewel ik verwacht dat er een paar fouten in zitten)
Als plugin heb ik nog nooit zoiets gezien.
Bij mijn weten is dit er juist bij Gemini alleen als plugin, die idd nog niet helemaal perfect is.
Gast Pinomans
Geplaatst:

Daf2000:

Bedoel je nu dat de nieuwste PLI het idd al heeft of heb je het nu over een versie die bij jullie nog als een test draait en die nog niet uit is voor het publiek?

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pinomans
Daf2000:

Bedoel je nu dat de nieuwste PLI het idd al heeft of heb je het nu over een versie die bij jullie nog als een test draait en die nog niet uit is voor het publiek?

Een interne image, ja. Niet uit voor 't publiek.
En voor iedereen in 't algemeen: nee, ik ga 'em niet geven wink
Geplaatst:
Gemini heeft dit in de laatste release (alhoewel ik verwacht dat er een paar fouten in zitten)

hoe noemt deze plugin dan en waar kan ik deze vinden?

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:
Origineel bericht van: dreamboy

hoe noemt deze plugin dan en waar kan ik deze vinden?

Ik weet niet alle details omdat ik maar heel effe Gemini heb geprobeerd (tja, nieuwsgierig he?)
Ergens onder een menu, maar de PLi menus zijn totaal anders dan die van Gemini, zit een vinkje om "timeshift" in te schakelen. Het is dus geen plugin ofzo.
Geplaatst:

Heb dus enigma 4.40 om mn dm600 geinstalleerd en inderdaad... het is gewoon standaard ingebakken.

Bij instellingen vindt je achter nummer 6 "timeshift".

Daar vindt je:

-de "delay" instelling in seconden (=aantal senconden wachten na het zappen voordat hij begint op te nemen, standaard op 30 seconden, op 0 zetten gaat niet, bij 1 geeft hij bij mij lipsync probleem, 2 seconden werkt maar een irritant dingetje is dat het scherm een halve seconde op zwart gaat als de opname start).

-"max recordingtime" in minuten. Heb hem op een uur staan en gaat tot nog toe goed.

-aanvinkvakje "activate timeshift" (standaard uit)

En het werkt, weliswaar niet perfect, maar het werkt. Om terug te spoelen moet je bvb eerst effe op de pauzeknop drukken en dan kan je dus terugspoelen tot op het moment dat je naar de zender bent gezapt (+delay).

in bijlage 2 screenshots van het menu.

post-30681-1318259790,6546_thumb.jpg

post-30681-1318259790,6916_thumb.jpg

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Geplaatst:

Hmmm, ik had dit wel aangevinkt maar wist eigenlijk niet dat de box continue aan het opnemen was. Zal het deze middag meteen ff checken.

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:

Nog een nadeel ontdekt. De tijd die je ingeeft in het menuutje is dus de tijd dat hij effectief opneemt. Na die tijd stop de db gewoon met opnemen, met de irritante halve seconde zwart beeld.

Met mn oude sab explorer pvr was het handig als je bvb 's avonds thuiskwam, de tv aanzette en midden in een programma terrecht kwam dan kon je gewoon terugspoelen (max 60 minuten terug). Dat gaat dus blijkbaar nog niet met de dreambox. (of je zou al de max. recording time al op 24h ofzo moeten zetten maar dat trekt mn harde schijf niet)

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen