egypt Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 Waar vind ik de handmatige installatie onder Pli op de Dreambox 800 ? Ik heb al een hele poos gezocht maar vind hem gewoon niet
hemertje Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 Origineel bericht van: egypt Waar vind ik de handmatige installatie onder Pli op de Dreambox 800 ? Ik heb al een hele poos gezocht maar vind hem gewoon niet verklaar je definitie van handmatige installatie eens? - spanningsloos maken - aan/uit knopje ingedrukt houden - spanning erop terwijl je aan/uit ingedrukt houd - op je lcd zie je een ip adres verschijnen - dit ip adres intypen in je webbrowser - onderaan update klikken en een nieuwe image erin zetten DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
sjumpie Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 hoi hemertje ik denk dat hij bedoelt van manueel installeren zoals bij bijv de dreambox 7000 gr sjumpie
egypt Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Geplaatst: 17 juni 2008 Wat ik bedoel is iets in de /Tmp plaatsen en dan verder installeren via handmatige installatie , en dat is nu juist wat ik in de Pli niet vind
Henksat Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 Omdat dat niet op de "gewende" manier kan met de 800. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
egypt Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Geplaatst: 17 juni 2008 Het antwoord lijk mij nogal duister , moet ik er dan vanuit gaan dat het niet mogelijk is onder Pli handmatig via de Tmp bestanden verder te installeren ? Want het heeft zeker niets met de 800 zelf te maken omdat het onder Gemini gewoon normaal werkt
hvdb Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 Ik denk dat je zoiets bedoeld zoals in de installatie van b.v. Barry Allen besproken wordt. Dit gaat ook handmatig, maar niet zoals je gewend bent vanuit het PLI menu. Dit doe je nl. vanuit een telnet sessie. Hieronder een voorbeeld. First boot from Flash and then copy the file enigma2-plugin-extensions-barryallen*.ipk to /tmp with ftp (TCP/IP must be working already). If you have an image in Flash that offers a Blue Panel Manual Add-on Install, then you can use this functionality to install the ipk file. If not, then install Barry Allen by entering the following commands in a Telnet session: cd / ipkg install /tmp/enigma2-plugin-extensions-barryallen*.ipk
egypt Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Geplaatst: 17 juni 2008 Bedankt voor de antwoorden Op die wijze zou er inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn maar echt handig is dat wel niet. Ik zie het gewoon als een tekortkoming in de Pli Als ik daar tegenover Gemini en Nabilo zie dan werken die toch een stuk handiger .
Gast pieterg Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 je kan ipk's ook 'handmatig' installeren met behulp van de mediascanner en ipkginstaller plugins. Tarballs kan je niet installeren, we hebben (niet voor niks) gekozen om alles via ipk te doen. Al zou je, als je dat echt graag wilt, wel een eenvoudig ppanel kunnen maken wat een tarball uitpakt.
Gast pieterg Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 Origineel bericht van: egypt Wat versta je onder ipk's ? Dat zijn packages die door het package management systeem van de dreambox (ipkg) beheerd worden.
egypt Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Geplaatst: 17 juni 2008 Ok bedankt , dat zijn dus de plugins die je binnen krijgt via hun Pli server
kleine Prutser Geplaatst: 17 juni 2008 Geplaatst: 17 juni 2008 Is daar ergens ook inadyn te vinden, ik zie het namelijk nergens terug. CT ET9000 1000GB Openpli Oscam DM800HD 320GB Openpli CCcam 2.3.0 Triax 88cm, 4 twin Lnb's,2x 4/1 diseqc
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen