Oldfield Geplaatst: 18 juni 2008 Geplaatst: 18 juni 2008 Eén van de dingen die ik mis op de DM800 is een EPG voor meerdere dagen voor sommige zenders. Als gebruiker van een TF6000 (en ex-gebruiker van een TF5000) ben ik nogal verwend geraakt door Jag's EPG: 7 dagen vooruit middels een XML file die wordt samengesteld uit gegevens van tvgids.nl en gedownload wordt in de TF6000. Op zoek naar een oplossing voor de DM800 liep ik tegen ipRec aan. De maker daarvan draait het 'probleem' van het programmeren van opnames helemaal om: via sites als tvtv.nl en tvinfo.de selecteer je de programma's die je op wilt nemen. Deze selectie wordt vervolgens bewaard. ipRec kijkt om de 15 minuten op de genoemde sites (logt in met je username/password) en haalt de bewaarde gegevens op voor de opnames die je wilt maken en maakt hier automatisch timers voor aan. Je kiest dus niet meer op je sat reciever wat je wilt opnemen, maar op één van de genoemde sites. Ik vind het een super-oplossing: uitgebreide zoekmogelijkheden op een groot scherm (als je die natuurlijk aan je pc-tje of Mac hebt hangen), overal ter wereld je receiver programmeren, enz. Er zit ook nog een lollige optie op: als iets het kenmerk 'serie' heeft, dan onthoudt ipRec dat en worden alle programma's op het desbetreffende kanaal met dezelfde naam ook automatisch opgenomen. Scheelt bij mij thuis een hoop ruzie. Extra marge voor- en na een opname kan ook worden opgegeven, zodat je ook het begin en einde kan zien. Vooral fijn als je zo nu en dan van SBS opneemt... Heb het nu een weekje draaien en ben er nog steeds enthousiast over. Belangstelling? Even op het dmm board zoeken op iprec en je vindt alle relevante informatie. Er zit momenteel nog één bug in ipRec: als je de Nederlandse taal hebt geselecteerd, dan crasht de functie voor configureren. De maker is druk doende om dit op te lossen. In het Engels (op PLi) werkt alles probleemloos. De credits gaan naar Aladin25: hij is de maker van ipRec. Oldfield
Neptunus Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Jammer dat je voor TVTV moet betalen, je weet immers niet zeker of het allemaal tot tevredenheid gaat werken. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Gast Samsat Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Het bedrag is eenmalig en wel te overzien als het werkt.
Scubix Geplaatst: 20 juni 2008 Geplaatst: 20 juni 2008 Origineel bericht van: Samsat Het bedrag is eenmalig en wel te overzien als het werkt. Ik vind het toch maar omslachtig, tenzij ik het verkeerd begrepen heb. Ik heb dikwijls het probleem dat ik nog snel iets moet programmeren voor ik vertrek. Dan zet ik nu even de tv aan, ga in de EPG, zet een timer en ik ben binnen de 30 seconden klaar. Met deze manier, moet ik eerst nog de pc opstarten, naar de site surfen en daar gaan zoeken naar dat programma ? Wat wel handig is, is die opnames van series. Dat is nog iets dat echt ontbreekt in de huidige EPG van de DM. Het is in alle geval iets dat nog leuk kan worden in de toekomst.
Oldfield Geplaatst: 20 juni 2008 Auteur Geplaatst: 20 juni 2008 Beste Neptunes, Je kan gratis testen met tvinfo.de. Lees dan wel even goed welke instellingen je nodig hebt, want dat vergt wel een paar aanpassingen in de standaard settings van tvinfo.de. Groet, KalOnly
Gast pieterg Geplaatst: 21 juni 2008 Geplaatst: 21 juni 2008 Origineel bericht van: Scubix Wat wel handig is, is die opnames van series. Dat is nog iets dat echt ontbreekt in de huidige EPG van de DM. daar heb je toch de autotimer plugin voor?
Scubix Geplaatst: 21 juni 2008 Geplaatst: 21 juni 2008 Origineel bericht van: pieterg Origineel bericht van: Scubix Wat wel handig is, is die opnames van series. Dat is nog iets dat echt ontbreekt in de huidige EPG van de DM. daar heb je toch de autotimer plugin voor? Die ken ik nog niet. Ik ga meteen mijn dreambox eens aanzetten en dat installeren :-)
Neptunus Geplaatst: 21 juni 2008 Geplaatst: 21 juni 2008 Origineel bericht van: pieterg Origineel bericht van: Scubix Wat wel handig is, is die opnames van series. Dat is nog iets dat echt ontbreekt in de huidige EPG van de DM. daar heb je toch de autotimer plugin voor? Ik heb die autotimer plugin nog niet echt aan het werk gekregen en weet niet waar het aan ligt. Ik zal iig die duitse TVTV even uitproberen. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Oldfield Geplaatst: 21 juni 2008 Auteur Geplaatst: 21 juni 2008 De maker van ipRec (Aladin25) heeft een nieuwe versie online gezet op IHAD. Deze werkt ook prima als je Nederlands selecteert op de DM800. ipRec is nu ook in het Nederlands vertaald.
Oldfield Geplaatst: 23 juni 2008 Auteur Geplaatst: 23 juni 2008 Aladin25 liet weten zeer trots te zijn dat er ook Nederlandse belangstellenden zijn voor zijn plugin. Voor vragen en opmerkingen is hij bereikbaar via het IHAD forum in het Duits en Engels.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen